Hei. Lurer på hva slags erfaring folk har med wyeast 1318, og evtentuelle bismaker fra den. Har brygget en bitter og en porter med den og synes den har en merkelig bismak som er vanskelig å sette fingeren på. Samme smak merket jeg også på wyeast 1099 whibread tidligere i sommer på en britisk IPA jeg brygget.
Lurer på om smaken er karakteristisk for wyeast sine britiske gjærstammer? Isåfall skal jeg ikke bruke dem videre fordi jeg synes ikke smaken var god. Porteren har jeg brygget før med whitelabs 002, som var helt nydelig, så smaken kan ikke komme ifra noen andre ingrediens.
Noen andre med erfaring med de gjærene som er nevnt?
(Gjæringen har foregått "normalt" under mine forhold, der tempen når maks 21 grader)
Lurer på om smaken er karakteristisk for wyeast sine britiske gjærstammer? Isåfall skal jeg ikke bruke dem videre fordi jeg synes ikke smaken var god. Porteren har jeg brygget før med whitelabs 002, som var helt nydelig, så smaken kan ikke komme ifra noen andre ingrediens.
Noen andre med erfaring med de gjærene som er nevnt?
(Gjæringen har foregått "normalt" under mine forhold, der tempen når maks 21 grader)