Hvorfor kan jeg ikke redigere første innlegg i egen tråd?

Jeg ser poenget med at man ikke bare skal redigere omigjen og omigjen på det første innlegget, men det samme har likevel irritert meg. Jeg har en how-to tråd hvor jeg etter noen erfaringer ville endre på noen anbefalinger. Folk som bare leser første innlegg vil fort gjøre de samme erfaringene som meg og kanskje siden oppdage at jeg har kommet med endringer lenger ut i tråden. I så fall vil det føre til at de bruker mer penger og tid enn nødvendig, bare fordi jeg ikke fikk lov til å rette opp i startinnlegget. Det er dumt.
 
Vet ikke om denne forumvarianten støtter det, men en praksis jeg har sett i andre forum som av ulike årsaker ikke ønsker at innlegg generelt skal kunne redigeres, er å la trådstarter be moderatorer om åpne for redigering av enkelttråder som har god nytte av å kunne oppdateres, feks guider, prosjekter etc.
 
På mange forum kan jeg se nytten av at innlegg låses etter kort tid for å forhindre at folk går og redigerer i tide og utide, men da tenker jeg på diskusjonsforum og/eller forum hvor det er høye temperaturer (snakker ikke om gjæring) og at redigering da kan brukes til å "manipulere" en diskusjon osv. Her inne derimot er det jo stort sett alltid lugnt og fredelig, tonen er god og shitkid-faktoren glimrer med sitt fravær - tror derfor ikke muligheten til å redigere sine poster vil bli misbrukt. Derimot er det jo flere gode argumenter for at man skal kunne gjøre det, som prosjekttråder, anbefalinger/guider, eller for å holde antallet nye poster nede ved at man heller kan editere inn ekstra/mer informasjon i eksisterende post. Hadde vært hyggelig om styret/moderatorene tok en ny vurdering på dette, eventuelt satte opp en poll så kunne man jo se hva flertallet tenker...

Mine $0.02 i hvert fall.
 
Mange gode poeng her, hadde kanskje vært en idè å prøvd en periode hvor man kan redigere innlegg når man vil og se hvordan det fungerer?

Får moderator/systemansvarlig dette med seg?
 
Mange gode poeng her, hadde kanskje vært en idè å prøvd en periode hvor man kan redigere innlegg når man vil og se hvordan det fungerer?

Får moderator/systemansvarlig dette med seg?

Vi kunne redigere som vi ville før, men dette ble fjernet for en stund tilbake. Kan ikke huske det var noen store problemer som oppstod med at folk redigerte i øst og vest, men kan være noe jeg ikke fikk med meg.
 
Helt enig, jeg synes også at man bør få kunne redigere i steden for å komme med nye innlegg bare for å ligge til en halv linje etter kort tid.
 
Greit nok å redigere hvis ikke man har fått svar i tråden.
Det kan lett bli mye jobb for moderator om fri redigering tillates.
Forumet er pr i dag ikke så stort men vokser.
Tonen er normalt svært hyggelig og det er en fornøyelse å lese/skrive her inne.
Havtime redigering er ok slik jeg ser det. Vi må kanskje tenke oss om noen ganger før vi poster noe.
 
Aaah, I saw what you did there ;)

;)

Nå var jo dette bare for å vise et eksempel, men jeg har hatt noen tilfeller hvor jeg har glemt å legge ved en liten ting i innlegget mitt som for eksempel mangel i en oppskrift hvor jeg da må legge inn nok et innlegg senere i tråden etter at flere har svart hvor jeg da må sitere meg selv og legge det inn. Reglene er hva de er og det eneste vi kan gjøre er å spørre om forandring. Jeg kunne sett for meg 24 timers redigering på innlegg, jeg tror at forumet kunne blitt ryddigere av en grunn.

Jeg forstår det at man kan forandre sine formuleringer i diskusjoner, men kan man ikke bare la pratehjørnet ha en redigeringstid på 30 minutter og resten av forumet f.eks 24 timer?
 
Generelt ser jeg ingen grunn til å ha begrensning i det hele tatt, ei heller 24 timer. Det er selvfølgelig basert på at dette forumet virker særdeles veloppdragent, hadde situasjonen vært en annen så hadde det fort stilt seg annerledes.
 
Et eksempel er tråden(e) om CO2-utsalg/priser. Hadde jo vært fint om man kunne redigert eksisterende post angående priser (som Odland har gjort på Stavanger-basert tråd), slik at man slipper å poste på nytt hver gang det er oppdatering...
 
Et eksempel er tråden(e) om CO2-utsalg/priser. Hadde jo vært fint om man kunne redigert eksisterende post angående priser (som Odland har gjort på Stavanger-basert tråd), slik at man slipper å poste på nytt hver gang det er oppdatering...

Ikke sant? Derfor også tråden med kommersielle oppskriftee ligger på Stavanger Bryggerlaug-forumet og ikke på et mer passende forum. Fordi jeg kan redigere den der.
 
Tilbake
Topp