Det er eigentleg ganske få, marginale, sære grunnar i mot å få redigere innlegg. Dette handlar om kor hensiktsmessig og ynskjeleg det er å legge band og hinder på heile medlemsmassen, fordi ein ynskjer å unngå nokre få redigerte eller sletta innlegg. Det berre må stå IKT-folk bak ei slik bastant og lite pragmatisk avgjerd.
Sagt er sagt og spist er spist,Det er nok heller noen minimale ulemper som må tåles for at forumet skal fungere skikkelig.
30 minutter og 2 timer er to sider av samme ubrukelighet, det duger utelukkende til redigering av skrivefeil. Retting av oppskrifter og andre ting hvor førsteposten er *kilden* til informasjon fordrer helt andre rammer.Sagt er sagt og spist er spist,
Eg meiner at det ikkje kan vere fritt fram å redigere i all evighet, om det skal vere 30 min eller 2 timer veit eg ikke.
Det eg ser er at når ein forandrer første innlegg i ein diskusjon forandrer ein historien. Det vil også gjelde ein oppskrift. Er greit å sjå kva utgangspunktet var. Vist ein forandre første innlegg vert resten av innlegga meiningslause.30 minutter og 2 timer er to sider av samme ubrukelighet, det duger utelukkende til redigering av skrivefeil. Retting av oppskrifter og andre ting hvor førsteposten er *kilden* til informasjon fordrer helt andre rammer.
Hvorfor ikke legge en poll i medlemsseksjonen og la den avgjøre?
Det berre må stå IKT-folk bak ei slik bastant og lite pragmatisk avgjerd.
Dette er litt som bestemor i 5-etasje, men det hadde kanskje hjulpet ikke-redigerings-saken hvis man kunne sagt noe om hva som skjedde, evt konsekvenser, da det virker som om den ene saken er et argument for å ikke kunne redigere etter 30min. Da kunne kanskje flere vært enige.
Hvis mod'er er aktive, så kan det jo være en knapp som heter noe som "la meg redigere fritt i tråden min" som man kunne trykket for å se hvis en mod innvilger.