Einar Michelsen
Norbrygg-medlem
Det "opprinnelige problemet" løses med en melding til moderator.
Et passe arrogant svar spør du meg. Pollen på forumet viser at styrets avgjørelse er stikk i strid med medlemmenes ønske, og når det blir påpekt så får man slengt i fleisen at man i stedet for å "sutre" kan starte sin egen forening/forum?Alternativet er vel å fortsette å sutre over en avgjørelse man ikke liker. Det kan jeg ikke helt se at det fører til noe annet enn dårlig stemning. Om man virkelig mener at en slik bagatell er så avgjørende, så får man heller starte sitt eget forum. Eller sin egen forening, dersom det så skulle være.
Et passe arrogant svar spør du meg. Pollen på forumet viser at styrets avgjørelse er stikk i strid med medlemmenes ønske, og når det blir påpekt så får man slengt i fleisen at man i stedet for å "sutre" kan starte sin egen forening/forum?
Det er et resultat av å ha sett organisasjoner som ikke klarer å ta beslutninger og legge ting bak seg. Norbrygg er tildels en kroneksempel. Det er en masse småting som og det er en tendens til å skulle ta omkamp så fort noen er uenige. Det er lite konstruktivt og fører bare til at ting tar lang tid, at de som skal fatte beslutninger trekker seg unna og ting ikke blir gjort.
Før styret tok ei beslutning, så det ut til å være enighet om at styret bestemte i denne saken. Og hvem andre skulle egentlig bestemme? Nå har styret tatt ei beslutning og da lever vi med den. Ferdig snakka.
Dersom man vil være medlem i en organisasjon der beslutninger i styret kan omgjøres med ei avstemming på forumet, så er det greit. Men jeg håper inderlig at ikke Norbrygg skal ende opp slik.
Dere har jo deres grunner, men brukerne har jo også sine grunner, og de grunnene er jo et forum som flyter bedre, noe jeg ville tro er noe man er ute etter.
Det er et resultat av å ha sett organisasjoner som ikke klarer å ta beslutninger og legge ting bak seg. Norbrygg er tildels et kroneksempel. Det er en masse småting som bestemmes og det er en tendens til å skulle ta omkamp så fort noen er uenige. Det er lite konstruktivt og fører bare til at ting tar lang tid, at de som skal fatte beslutninger trekker seg unna og ting ikke blir gjort.
Før styret tok ei beslutning, så det ut til å være enighet om at styret bestemte i denne saken. Og hvem andre skulle egentlig bestemme? Nå har styret tatt ei beslutning og da lever vi med den. Ferdig snakka.
Dersom man vil være medlem i en organisasjon der beslutninger i styret kan omgjøres med ei avstemming på forumet, så er det greit. Men jeg håper inderlig at ikke Norbrygg skal ende opp slik.
Nå siterer du meg og sier "dere" som om jeg satt i styret. Jeg er altså en av brukerne. Og helt uavhengig av hva styret bestemmer, så mener jeg vi skal akseptere at vi har styre. Rett sted å henvende seg er altså til valgkomiteen, med forslag på personer som man mener er bedre egnet til å styre organisasjonen.
Jeg vet utmerket godt hvor vanskelig det å sitte i Norbrygg-styret når man stadig risikerer kritikk av typen «alt var bedre med Gahr og Eduard». Jeg vet også hvor lang tid det tar å få gjort noe her og hvor mye kritikk som man komme mot tilsynelatende detaljer. Og det er kanskje noe av grunnen til at folk stort sett lar være å engasjere seg i organisasjonen, lener seg tilbake og lar andre gjøre ting. Og eventuelt kritiserer det etterpå.
Jeg syns det er besynderlig at "kan vi redigere våre egne poster" i det hele tatt måtte til behandling i styret. Har ikke styret viktigere saker å bruke tida på?
Alternativet er vel å fortsette å sutre over en avgjørelse man ikke liker. Det kan jeg ikke helt se at det fører til noe annet enn dårlig stemning. Om man virkelig mener at en slik bagatell er så avgjørende, så får man heller starte sitt eget forum. Eller sin egen forening, dersom det så skulle være.
Beklager, men det er kommentarer som DETTE som skaper dårlig stemning...
Beklager, men det er kommentarer som DETTE som skaper dårlig stemning...
Alternativet er vel å fortsette å sutre over en avgjørelse man ikke liker. Det kan jeg ikke helt se at det fører til noe annet enn dårlig stemning. Om man virkelig mener at en slik bagatell er så avgjørende, så får man heller starte sitt eget forum. Eller sin egen forening, dersom det så skulle være.
Det er jo strengt tatt ikke uvanlig med både 5 og 15 minutter som max tid for redigering, MEN dette er ofte steder der det diskuteres politikk og liknende, ikke deling av bryggeoppskrifter. Her på forumet er det jo strengt tatt fint lite av virkelige DISKUSJONER, det handler mest om å dele informasjon, tips og triks, spørre om hjelp til et eller annet, osv.Det er jo flaut nok å fortelle utlendinger at man ikke kan kjøpe øl etter klokka åtte på hverdager, og enda merkeligere etter klokka seks på lørdager. Men å fortelle noen at man må be en voksen om lov til å redigere innlegget sitt etter 48 timer på forumet man bruker er jo enda merkeligere.