Hvorfor kan jeg ikke redigere første innlegg i egen tråd?

Nå har styret tatt en beslutning. Så da kan vi kanskje legge denne saken død?

Alternativet er vel å fortsette å sutre over en avgjørelse man ikke liker. Det kan jeg ikke helt se at det fører til noe annet enn dårlig stemning. Om man virkelig mener at en slik bagatell er så avgjørende, så får man heller starte sitt eget forum. Eller sin egen forening, dersom det så skulle være.
 
Ville det ikke vært mye mindre jobb å bare hatt fri redigering? Hadde ikke måttet tatt det opp i styret, hadde ikke måttet sett på enkeltsaker (slik det skal bli nå), hadde sluppet disse trådene om redigering, und so weiter.

At en person truet med å slette alle sine poster er vel heller unntaket enn regelen. Skjønner at vi bor i norge, men noe av papirflytterkulturen er vel greit å la ligge.
 
Alternativet er vel å fortsette å sutre over en avgjørelse man ikke liker. Det kan jeg ikke helt se at det fører til noe annet enn dårlig stemning. Om man virkelig mener at en slik bagatell er så avgjørende, så får man heller starte sitt eget forum. Eller sin egen forening, dersom det så skulle være.
Et passe arrogant svar spør du meg. Pollen på forumet viser at styrets avgjørelse er stikk i strid med medlemmenes ønske, og når det blir påpekt så får man slengt i fleisen at man i stedet for å "sutre" kan starte sin egen forening/forum?

Imo ikke en spesielt flatterende melding til 91.2% av foreningens betalende medlemmer.
 
Et passe arrogant svar spør du meg. Pollen på forumet viser at styrets avgjørelse er stikk i strid med medlemmenes ønske, og når det blir påpekt så får man slengt i fleisen at man i stedet for å "sutre" kan starte sin egen forening/forum?

Det er et resultat av å ha sett organisasjoner som ikke klarer å ta beslutninger og legge ting bak seg. Norbrygg er tildels et kroneksempel. Det er en masse småting som bestemmes og det er en tendens til å skulle ta omkamp så fort noen er uenige. Det er lite konstruktivt og fører bare til at ting tar lang tid, at de som skal fatte beslutninger trekker seg unna og ting ikke blir gjort.

Før styret tok ei beslutning, så det ut til å være enighet om at styret bestemte i denne saken. Og hvem andre skulle egentlig bestemme? Nå har styret tatt ei beslutning og da lever vi med den. Ferdig snakka.

Dersom man vil være medlem i en organisasjon der beslutninger i styret kan omgjøres med ei avstemming på forumet, så er det greit. Men jeg håper inderlig at ikke Norbrygg skal ende opp slik.
 
Sist redigert:
Det er et resultat av å ha sett organisasjoner som ikke klarer å ta beslutninger og legge ting bak seg. Norbrygg er tildels en kroneksempel. Det er en masse småting som og det er en tendens til å skulle ta omkamp så fort noen er uenige. Det er lite konstruktivt og fører bare til at ting tar lang tid, at de som skal fatte beslutninger trekker seg unna og ting ikke blir gjort.

Før styret tok ei beslutning, så det ut til å være enighet om at styret bestemte i denne saken. Og hvem andre skulle egentlig bestemme? Nå har styret tatt ei beslutning og da lever vi med den. Ferdig snakka.

Dersom man vil være medlem i en organisasjon der beslutninger i styret kan omgjøres med ei avstemming på forumet, så er det greit. Men jeg håper inderlig at ikke Norbrygg skal ende opp slik.

De som kunne bestemt i denne saken er vel de som er i et overveldende flertall ifht antall personer som sitter i styret? Altså oss, brukerne? Grunnen til at det er så mye snakk om dette er jo at styret ikke hører på majoriteten av de som bruker forumet. Det hele virker rart. Dere har jo deres grunner, men brukerne har jo også sine grunner, og de grunnene er jo et forum som flyter bedre, noe jeg ville tro er noe man er ute etter.

Det er jo flaut nok å fortelle utlendinger at man ikke kan kjøpe øl etter klokka åtte på hverdager, og enda merkeligere etter klokka seks på lørdager. Men å fortelle noen at man må be en voksen om lov til å redigere innlegget sitt etter 48 timer på forumet man bruker er jo enda merkeligere.
 
Dere har jo deres grunner, men brukerne har jo også sine grunner, og de grunnene er jo et forum som flyter bedre, noe jeg ville tro er noe man er ute etter.

Nå siterer du meg og sier "dere" som om jeg satt i styret. Jeg er altså en av brukerne. Og helt uavhengig av hva styret bestemmer, så mener jeg vi skal akseptere at vi har styre. Rett sted å henvende seg er altså til valgkomiteen, med forslag på personer som man mener er bedre egnet til å styre organisasjonen.

Jeg vet utmerket godt hvor vanskelig det å sitte i Norbrygg-styret når man stadig risikerer kritikk av typen «alt var bedre med Gahr og Eduard». Jeg vet også hvor lang tid det tar å få gjort noe her og hvor mye kritikk som man komme mot tilsynelatende detaljer. Og det er kanskje noe av grunnen til at folk stort sett lar være å engasjere seg i organisasjonen, lener seg tilbake og lar andre gjøre ting. Og eventuelt kritiserer det etterpå.
 
Det er et resultat av å ha sett organisasjoner som ikke klarer å ta beslutninger og legge ting bak seg. Norbrygg er tildels et kroneksempel. Det er en masse småting som bestemmes og det er en tendens til å skulle ta omkamp så fort noen er uenige. Det er lite konstruktivt og fører bare til at ting tar lang tid, at de som skal fatte beslutninger trekker seg unna og ting ikke blir gjort.

Før styret tok ei beslutning, så det ut til å være enighet om at styret bestemte i denne saken. Og hvem andre skulle egentlig bestemme? Nå har styret tatt ei beslutning og da lever vi med den. Ferdig snakka.

Dersom man vil være medlem i en organisasjon der beslutninger i styret kan omgjøres med ei avstemming på forumet, så er det greit. Men jeg håper inderlig at ikke Norbrygg skal ende opp slik.


Gustav: medlemmene hadde kanskje regnet med at styret hørte på noe som ser ut til å være et ganske klart flertall av medlemmene.

Personlig syns jeg det virker som dere overdriver et MULIG problem VOLDSOMT, at styret på dette punktet - som ser ut til å være viktig for ganske mange - er totalt i utakt med et sannsynlig stort flertall av medlemmene, og at det er noen som har satt seg skikkelig på bakbeina og tviholder på sin personlige mening selv om et stort flertall er imot.
 
Nå siterer du meg og sier "dere" som om jeg satt i styret. Jeg er altså en av brukerne. Og helt uavhengig av hva styret bestemmer, så mener jeg vi skal akseptere at vi har styre. Rett sted å henvende seg er altså til valgkomiteen, med forslag på personer som man mener er bedre egnet til å styre organisasjonen.

Jeg vet utmerket godt hvor vanskelig det å sitte i Norbrygg-styret når man stadig risikerer kritikk av typen «alt var bedre med Gahr og Eduard». Jeg vet også hvor lang tid det tar å få gjort noe her og hvor mye kritikk som man komme mot tilsynelatende detaljer. Og det er kanskje noe av grunnen til at folk stort sett lar være å engasjere seg i organisasjonen, lener seg tilbake og lar andre gjøre ting. Og eventuelt kritiserer det etterpå.

Ah. Beklager. Jeg fikk det for meg at du satt i styret, men ser nå at det er ikke det banneret du har.

Men utifra det du sier virker det for meg som at man bør innføre litt mer direkte demokrati. Akkurat i denne saken virker det som om man vil tviholde på en smått stalinistisk papirflytterkultur.
 
Av flere andre diskusjonsforum jeg har vært med i eller tar del i er dette eneste jeg har vært borti som har sånne begrensninger på medlemmene/brukerne sine. Så av erfaring har det aldri vært et stort problem at man kan redigere sine egne innlegg som man vil, om det så skulle vært noe issue så har moderator anledning til å se den opprinnelige posten.

Er forholdsvis nytt medlem her, men klarer ikke se for meg at dette med redigering av egne ord skal ha bydd på problemer i fortiden? Hva legges til grunn for å i det hele tatt ha tidsbrensning?

Slik jeg ser det er heller hemmende da en feks legger ut salgsannonser med flere ting, noe blir solgt og man vil gjerne fjerne, annet vil man forandre pris på da en ser at man tar for mye i forhold til hva andre vil betale?

For min egen del kan eg si at eg ikke har brydd meg så langt å begynne feks en prosjekttråd over bryggeriet, da det omsider kommer flere til som bør krediteres fra første dag, eller man vil forandre navn, forbedre bilder, språk etc...
Har også mye godbiter som skal selges, men gidd igrunn ikke legge noe ut da eg ikke råder over min egen ''markedsføring'' :p

Så kjøper ikke at man bare skal godta meningsløse avgjørelser bare fordi et fåtall utvalgte har fått det for seg da fornuften og flertallet strider imot?
 
Jeg syns det er besynderlig at "kan vi redigere våre egne poster" i det hele tatt måtte til behandling i styret. Har ikke styret viktigere saker å bruke tida på? Spesielt med tanke på resultatet av den pollen.

Er også enig i at det blir i overkant arrogant å kalle det "sutring" at man klager på avgjørelser som tas stikk i strid med et overveldende flertalls ønske.
 
Jeg syns det er besynderlig at "kan vi redigere våre egne poster" i det hele tatt måtte til behandling i styret. Har ikke styret viktigere saker å bruke tida på?

Det er jeg enig i, men det er nå en gang slik at det er styret som har laget reglene på forumet opp gjennom. Det kunne kanskje vært opp til moderatorene, for eksempel, men de glimrer nå også i stor grad med sitt fravær.
 
Alternativet er vel å fortsette å sutre over en avgjørelse man ikke liker. Det kan jeg ikke helt se at det fører til noe annet enn dårlig stemning. Om man virkelig mener at en slik bagatell er så avgjørende, så får man heller starte sitt eget forum. Eller sin egen forening, dersom det så skulle være.

Beklager, men det er kommentarer som DETTE som skaper dårlig stemning...
 
Synes du at det som er skrevet her trenger moderering Gustav?

For å ta det praktiske. Hvor finner jeg moderator når jeg trenger redigeringshjelp?
 
Alternativet er vel å fortsette å sutre over en avgjørelse man ikke liker. Det kan jeg ikke helt se at det fører til noe annet enn dårlig stemning. Om man virkelig mener at en slik bagatell er så avgjørende, så får man heller starte sitt eget forum. Eller sin egen forening, dersom det så skulle være.

Jeg synes at vi hadde en konstruktiv dialog frem til dette innlegget hvor du sier man kan starte sitt eget forum om man ikke er fornøyd med ledelsens avgjørelse. Vi er jo et flertall som ikke er fornøyde med denne avgjørelsen, sutre gjør vi ikke.

Edit: Vi hadde vel sutret om vi hadde truet med å melde oss ut eller eventuelt startet vårt eget forum!
 
Det er jo flaut nok å fortelle utlendinger at man ikke kan kjøpe øl etter klokka åtte på hverdager, og enda merkeligere etter klokka seks på lørdager. Men å fortelle noen at man må be en voksen om lov til å redigere innlegget sitt etter 48 timer på forumet man bruker er jo enda merkeligere.
Det er jo strengt tatt ikke uvanlig med både 5 og 15 minutter som max tid for redigering, MEN dette er ofte steder der det diskuteres politikk og liknende, ikke deling av bryggeoppskrifter. Her på forumet er det jo strengt tatt fint lite av virkelige DISKUSJONER, det handler mest om å dele informasjon, tips og triks, spørre om hjelp til et eller annet, osv.

Det kan helt klart ødelegge veldig for et forum om en person plutselig bestemmer seg for å slette alle sine gamle innlegg, siden dette da kan gjøre diskusjoner der personen har deltatt vanskelige å forstå, og jeg forstår veldig godt at man vil unngå dette, men her finnes det en løsning som nettopp tar opp dette problemet

Post Edit History and Logging
https://xenforo.com/community/threads/post-edit-history-and-logging.46726/

(den er kanskje ikke helt perfekt for oss, det ser ut som at det bare er admin/moderatorer som får se historien, men det løser problemet med "rage delete")

tar jeg ikke helt feil ligger den her på forumet på .... http://forum.norbrygg.no/admin.php?options/list/logging
 
Tilbake
Topp