Kobling variabel SSR

jeg er ingen elektriker selv om jeg har koblet opp stc, støpsler o.l
Går nå å funderer på å elektrifisere ei kjele og har tittet på ssr med variabel output.

Tenker jeg riktig når jord pluss en aktiv går rett forbi ssr og ut til elementet og den siste aktiv går innom ssr?
 

Vedlegg

  • image.jpg
    image.jpg
    80,5 KB · Sett: 90
Takk
Fra variable bryteren er det 3 utganger, men kun 2 inn på ssr så den ene er ikke i bruk. Har ohm meter så jeg finner ut av det. Har ikke enheter her enda( tar litt tid fra china)
Da kobler du fra den i midten og en av de andre to.

Det er dessuten god latin og ha en bryter eller plugg som bryter alle fasene til elementet når det ikke er i bruk. En slags hovedbryter. Hvis det skulle bli feil på ssd så vil den mest sannsynlig begynne å lede og dersom den andre fasen da står med konstant spenning så vil elementet stå på for fullt.
 
Da kobler du fra den i midten og en av de andre to.

Det er dessuten god latin og ha en bryter eller plugg som bryter alle fasene til elementet når det ikke er i bruk. En slags hovedbryter. Hvis det skulle bli feil på ssd så vil den mest sannsynlig begynne å lede og dersom den andre fasen da står med konstant spenning så vil elementet stå på for fullt.

Takker for alle gode tips. Har noen muligens tips til en slik bryter? Som tåler så mange amp?
 
Sist redigert:
Hvor stort er elementet ditt da? Det er jo det som bestemmer strømmen.
Har ikke element enda. Tenkte 5500 w men da må få lagt opp en ny ute kurs.
Står ute å brygger pga at jeg har en 50 kw propan brenner. Siden jeg har kun 1 brenner så for å korte ned dagen litt så tenkte jeg å sette element i en av kjelene
 
Greit å få med seg dette og så du ikke lager masse støy på strømnettet...

http://www.kyotto.com/eng_KR20.htm

Attention:
In order to be in compliance with the EMC
Directive an additional X2 capacitor at the
output is requried if the SSR is operated as
single component. In case the SSR is