Homebrewcalc

eithe

 
eithe.github.io/Homebrewcalc

Hei, jeg ble lei av å huske/bokmerke forskjellige adresser for å finne ulike små bryggekalkulatorer jeg bruker. Derfor har jeg gradvis samlet de som var relevant for meg på min egen lille side.

Nå finnes det jo tusenvis av slike fra før og mange fine apps, men i tilfelle noen skulle ha bruk for det så ligger mine ting ute på eithe.github.io/Homebrewcalc.

Kjenner jeg min egen tidsbegrensing rett er det vel spørs hvor ofte jeg kommer til å legge til nye kalkulatorer, men man skal aldri si aldri - plutselig går jeg i gang med noe nytt og trenger dertil egnet kalkulatorer :)
 
Sist redigert:
Supert..
På Brew Kettle Size Calculator kunne du lagt inn diameter istedenfor radius? gjør det enklere og bare dele den i 2 i formelen,,,
 
Har fri fra jobb i dag og fikk oppdatert mine BIAB-sjekklister før helgens brygging. I den forbindelse så jeg til min store fortvilelse at de to kalkulatorene jeg faktisk bruker på selve bryggedagen (strike temp + hydrometer temperaturkorreksjon) manglet i samlingen. Dermed fikk jeg initiativet jeg trengte til å lage til dette også; Strike Temp + Hydrometer Temp.
Veldig bra samling av kalkulatorer. Denne sammen med bryggekalkulator.no for vannjustering, så er man godt dekket.
 
Spredde seg visst til USA denne her så da ble det mye mas om å få inn gaaaaallons og ounces. La samtidig til en kalkulator for mash infusion (hvor mye varmt/kokende vann man må tilsette for å nå neste meskesteg).
 
Aldeles strålende!

Kunne du tenkt deg å laget en ipad-versjon av denne - som app? Hadde glatt betalt 30-50 kr for en slik :)

Selvfølgelig kan man sikkert åpne nettsiden på ipaden; men mer ryddig å ha knapper/input-/outputfelt som er tilpasset en ipadskjerm...
 
Fantastisk samling!
En liten detalj.... i kalkulatoren Keg Carbonation, metrisk, er resultatet i PSI (pound per square inch), som kanskje er praktisk men ikke er helt metrisk. Kunne du tatt med Bar i tillegg?
 
Har hatt litt moment rundt kalkulatoren i det siste. Nå går jeg nok inn i sommermodus, men her er siste oppdateringer:

Balansering av tappelinje

Her må jeg innrømme at min kjernekunnskap er lav da jeg selv ikke driver med kegging, men jeg har laget en enkel variant basert på en BeerSmith-artikkel. Her burde jeg nok utvidet med en formel som også tar temperatur med i regnestykket. Mange ser ut til å få gode resultater med denne mens andre opplever problemer, ta den for det det er :)

"Hops Scheduler"

Jeg har hittil bare brukt klokkeapplikasjonen på telefonen min for å minne meg på når jeg skal humle under koking, men det hender litt for ofte at jeg glemmer å sette på ny timer etter den forrige har gått ut. Derfor laget jeg en enkel sak hvor man kan putte inn alle tidene i humleskjemaet sitt og få pc-en/telefonen/nettbrettet til å pipe når det er på tide å dra rumpa opp av sofaen.
 
Hops scheduler teller feil vei :/)
1 min alarmen går etter ett minutt og ikke når det er ett minutt igjen.
Forøvrig en flott samling du har laget
 
Hops scheduler teller feil vei :/)
1 min alarmen går etter ett minutt og ikke når det er ett minutt igjen.
Jeg tenkte at man gjerne oppgir humletiden som normalt i et humleskjema (altså koketiden), men var usikker selv på hva som er mest intuitivt for folk. For deg var det altså naturlig å angi omvendt. Andre tanker der ute?
 
Tilbake
Topp