To nye etiketter... :)

Flasker i kveld bare kona blir ferdig med middagen
4f7f11c5f8b973cea6edcf35d23c1898.jpg



Sent from my iPad using Tapatalk
 
Hele familien har leid en hytte på fjellet til julen, og jeg fikk den gode idé å brygge et juleøl til den anledning, litt i seneste laget (flasket 23. okt).

Kjøpte et belgisk dubbel ølsett fra olbrygging.no. Sprettet en flaske nå like etter ferdig karbonering, og i mine ganer smaker det mer som en tradisjonel juleale enn en dubbel, utrolig nok med tanke på at det var ment som en juleøl.

Verdt å nevne er at vørteren ble mesket på litt for høg temperatur (69-70 grader) første kvarteret og endte opp med en litt høyere FG enn planlagt (1.020 mot 1.008 som var målet). Hadde en utgjæring på 70%, så sier meg delvis fornøyd med det siden dette var mitt andre brygg.

Ølet smaker uansett allerede godt, så den kommer nok til å bli en slager rundt middagsbordet. Hytten heter Thailin og derav navnet "Jul i Thailin". Beklager for litt uskarpt bilde, eneste jeg hadde tilgjengelig.

Snapchat-655178990079467923.jpg
 
Sist redigert:
Fine etiketter. Minimalisme. Men jeg synes ikke hveteølen stikker ut nok. Kan være at kontrasten etter å ha sett de andre blir for liten ifht det jeg ble "vant" til. Men jeg tenkte det på første gjennomklikking og.
 
Tilbake
Topp