To nye etiketter... :)

Pass på at ikke @Finn Berger kommer, han blir så full med så sterkt øl. :p

-nja, det er det der med å tippe baklengs ned fra tømmerstokker som kriterium på vellykket avslutning på en festlig kveld jeg er skeptisk til:). Ser for meg at Robert har annet å gjøre til helga enn å stable døddrukne bryllupsgjester i stabler - men å dømme etter alkoholstyrken på bryllupsølet, så ender det vel fort der.

Ellers er det ingen fare for at jeg dukker opp. Jeg kan underskrive på innlegget til @Chiefen - og foretrekker å holde meg langt unna slike tilstelninger. Samtidig fortjener dumdristige sjeler som liker å leve farlig, en viss respekt - og ikke minst varme lykkeønskninger. Så altså: Til lykke med dagen og brura, @Robert W :p!

PS. Etikettene var veldig fine;).
 
-nja, det er det der med å tippe baklengs ned fra tømmerstokker som kriterium på vellykket avslutning på en festlig kveld jeg er skeptisk til:). Ser for meg at Robert har annet å gjøre til helga enn å stable døddrukne bryllupsgjester i stabler - men å dømme etter alkoholstyrken på bryllupsølet, så ender det vel fort der.

Ellers er det ingen fare for at jeg dukker opp. Jeg kan underskrive på innlegget til @Chiefen - og foretrekker å holde meg langt unna slike tilstelninger. Samtidig fortjener dumdristige sjeler som liker å leve farlig, en viss respekt - og ikke minst varme lykkeønskninger. Så altså: Til lykke med dagen og brura, @Robert W :p!

PS. Etikettene var veldig fine;).
Med bålet i front er baklengsfall klart å foretrekke. :p

Robert har sikkert skjønt at en klok brudgom trekker seg tilbake med sin brud rundt midnatt og lar gjestene tippe hvilken vei de vil. :) Lykke til, Robert!
 
Det går for det meste i vin og pils/blonde med fornuftige ølstyrker, 4.4% på pilsen og noe rundt det samme på blonden ;)

- da får vi håpe at gjestene er like fornuftige som ølstyrken;).

Neida, jeg tuller jo bare. Det er god, gammel skikk å skjenke folk glade i et bryllup. Jeg synes ølmenyen var flott:)!
 
gikk rett henn og tok antibiotika,,, ikke faen om jeg skal smittes av den gifte seg epedemien.... men etiketene ser fine ut... men du, er ikke forsent å angre enda... just saying. men lyketil.... det trenger du
 
Meget imponert over alle etikettene i dette formuet! Jeg har laget en liten artikkel om hvordan jeg har endt opp med å lage etiketter, hvor hovedpoenget er å ha mest mulig gjenbrukbare og generelle vinyl-etiketter, kombinert med batch/øl-relatert informasjon fra en Brother etikettskriver. Resultatet er etiketter tilsvarende dette:
Bobs Bittelille Bryggeri - Etikett eksempel.png
 
Gifter meg på fredag og tenker å gjøre det enkelt med etikettene. Veldig enkelt for å skille de ulike. Skal sette opp noe tekst på veggen bak der gjestene henter flasker, hvor det står litt mer om hva slags type øl det er (omtrent alle gjestene er ølhunder..heheh) og hvilke smaker og aromaer en kan forvente. Hva tenker dere ? I tillegg til disse flaskene er det tysk pilsner og en blonde ale på fat. Fargene på etikettene korresponderer med fargen på korken på flasken :p
Lykke til på fredag! :) Jeg synes etikettene er enkle og greie, og tror de vil fungere fint på flaskene.
 
Juleølet (en american strong ale, omtrent samme som i fjor) er på god vei i gjæringsprosessen og flaskes etter alle solemerker til helgen.

Etiketten i fjor var i litt dystre gråtoner, men i år blir det kanskje den mest fargerike så langt (jeg pleier å holde meg til 1 farge på etikettene mine). Etiketten er mørk, noe som gjenspeiler innholdet som skal ligge på ca 50 EBC ihht. oppskriften.

Coalroad9_Winter_014_handfill.png
 
Sist redigert:
95039da611467951484022f4cb86185e.jpg
 
Laget du to forskjellige batcher siden alkoholgehalten er forskjellig?
Nei, det er ikke den viktigste forskjellen. Jeg laget juleøl etter samme oppskrift i fjor, og det ble vellykket.
I år ville jeg eksperimentere litt, og splittet vørteren ca 65/35 i to gjæringskar. Størstedelen fikk samme gjær som i fjor, S-04. Den lille delen fikk Yeast Bay Sigmunds Voss Kveik og ble gjæret mye varmere de første dagene (rundt 37-39 grader).
Flaskene med hvit kork er med S-04, mens de med blå kork er gjæret med kveik. Det kan også sees av bokstavene bak batchnr (som er måten jeg bruker for å indikere en split batch).
 
Har hatt en liten evolusjon i etiketter det siste året.

Begynte først med denne, som etikettlayouten jeg bruker når jeg brygger med en kompis:

no1.png

Før jeg senere lagde et layout til solobryggingen min:

sombrero.png

Når jeg kalte meg iBRYGGERI hadde jeg også "casual" etiketter (som under) som var plain simple - da jeg ikke trenger så mye fancy på de flaskene jeg selv drikker - og jeg fikk 12 på et ark. Men morro å ha litt mer skikkelige etiketter på de jeg gir bort.

mini.png

Så kom det nylig frem at det var en annen her som også kalte seg iBryggeri, så da bytta jeg navn, og dermed ble det nå et nytt layout igjen:

backers.png

Her er en av prototypene av det nye designet på en tom flaske for fysisk evaluering :)

proto.png


Kunne gjerne tenke meg konstruktiv feedback på det siste designet om noen synes noe burde vært anderledes, eller ser merkelig ut. Føler meg ikke helt ferdig med finpussen på den enda.
 
Tilbake
Topp