BBAUTOMATIC 30

Kjørte igjennom med springen varmt tok tempen å ca 75 grader. Tenkte mest på om det er faktisk mulig å ta ut pumpa å rengjøre den

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
 
Kjørte igjennom med springen varmt tok tempen å ca 75 grader. Tenkte mest på om det er faktisk mulig å ta ut pumpa å rengjøre den

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Skal vel være mulig det, skru av lukket i bunn av BB'n så kommer du til pumpa..
 
Ok takk for svar så på de skruene.. Blæ blir vel først å fremst å prøve å ungå d

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
 
Det er ikke noe stort hokus pokus å løsne bunnplata og skru ut pumpa.
Har tettet den helt ved ett par anledninger og da er det bare å lære seg det;)
Ganske simpelt opplegg egentelig. Kokeplate, pumpe, kretskort og noen ledninger.
 
Har nå 2 brygg på denne, og ting fungerer ganske bra. Et problem er at termometeret stopper på 40C under nedkjøling. Ble mistenkelig etter 5-10 minutter på samme temperatur, så vi tappet litt og målte ca 25C. Dette har skjedd på begge brygg. Andre som har samme problem?
 
Har nå 2 brygg på denne, og ting fungerer ganske bra. Et problem er at termometeret stopper på 40C under nedkjøling. Ble mistenkelig etter 5-10 minutter på samme temperatur, så vi tappet litt og målte ca 25C. Dette har skjedd på begge brygg. Andre som har samme problem?
Dette er ofte resultat av humletrub som legger seg over temperaturproben og isolerer den. Ikke så mye å gjøre noe med, annet enn å bruke et eksternt termometer som dere gjorde. :)
 
Helhvete.... Litt for lenge sia jeg brygga hveteøl så nå var jo dette fenomenet glemt. Overoppheta elemente gjørme i bunn av kjelen og svartsvidd på elementet. Det blir hva det blir.... Fuck LODO på denne øla hvertfall!
 
Igjen. 5 minutter etter jeg hadde hatt alt oppi kjelen igjen. Da slår jeg det ut og brygger noe anna i dag. Stegmesking er ikke noe for denne maskina.
 
Helhvete.... Litt for lenge sia jeg brygga hveteøl så nå var jo dette fenomenet glemt. Overoppheta elemente gjørme i bunn av kjelen og svartsvidd på elementet. Det blir hva det blir.... Fuck LODO på denne øla hvertfall!

Det var noe kjent ved det der ... å ja, det var da jeg hadde BB60:D.

Ville ikke en bryggemaskin med induksjon vært en ide?
 
Det var noe kjent ved det der ... å ja, det var da jeg hadde BB60:D.

Ville ikke en bryggemaskin med induksjon vært en ide?
Tenker at Brewtools løser dette elegant med elementer på sidene i kjelen. For å få til stegmesking med denne mengde hvete (60%) på en BB må man vel ha induksjon ved siden av, tappe av, varme og slå tilbake for å øke temperatur i mesk. For mye pes.
 
Tenker at Brewtools løser dette elegant med elementer på sidene i kjelen. For å få til stegmesking med denne mengde hvete (60%) på en BB må man vel ha induksjon ved siden av, tappe av, varme og slå tilbake for å øke temperatur i mesk. For mye pes.

Det der hørtes ut som dekoksjon:). Det er faktisk ikke så mye pes - men det er ikke så mye vits i, heller.

Men det er ikke noe problem å stegmeske i en kjele på ei induksjonsplate, helt uavhengig av mengde hvete. Så hvorfor ikke lage en bryggemaskin med indukjsonsplate innebygd i bånn? Det skulle jo kunne gi optimal temperaturstyring, og minst mulig risiko for fastbrenning.
 
Tilbake
Topp