Bryggertabber

'Forumet har blitt ganske "nedgradert" mtp bilder etter en eller annen "oppgradering" for en tid siden. Brukermessig så føles det ut som en nedgradering. Bilder man kunne knipse med telefon tidligere og legge rett ut fungerer ikke nå. Jeg legger iallefall ut mye mye færre bilder nå enn tidligere da jeg nå må gjøre bildene mindre manuelt etter at de er tatt, for å legge ut på forumet. Dette er det mange som har klaget på, men har vi sett noen respons? Jeg pleier av og til å bare skrive "dette er et bilde av xxx" som tekst, uten å legge ved noe bilde. Blir jo fryktelig kjedelig.
 
'Forumet har blitt ganske "nedgradert" mtp bilder etter en eller annen "oppgradering" for en tid siden. Brukermessig så føles det ut som en nedgradering. Bilder man kunne knipse med telefon tidligere og legge rett ut fungerer ikke nå. Jeg legger iallefall ut mye mye færre bilder nå enn tidligere da jeg nå må gjøre bildene mindre manuelt etter at de er tatt, for å legge ut på forumet. Dette er det mange som har klaget på, men har vi sett noen respons? Jeg pleier av og til å bare skrive "dette er et bilde av xxx" som tekst, uten å legge ved noe bilde. Blir jo fryktelig kjedelig.

må si jeg savner den ølpinnen, join us on Tapatalk
 
Jeg synes grensesnittet med tapatalk gjør forumet rett og slett dårlig i forhold til mitt bruk. Jeg mister oversikten jeg har på selve forumet og kan dermed ikke fordra det.. Man bør jo ikke måtte begynne å bruke 3-parts software fordi man oppgraderer serveren?
Uansett er nok tapet av mine bilder overkommelig for forumet, og bare litt irriterende for meg, men det er jo plagsomt å ha mistet noe som fungerte...
 
Mener du at bilder lastet opp fra Tap går rett inn her? Er det tapatalk som nedskalerer de da?

Ja, man får valget om hvilken størrelse bildet skal lastes opp som, og alle fungerer. Jeg syns det fungerer utmerket med Tapatalk [emoji4]


Sent from my iPhone using Tapatalk
daad24540f6db6a00ba78d04dfb92126.jpg


Jo større bildet er jo lenger tid tar selvfølgelig opplastningen...
 
Jeg bruker et enkelt bildebehandlingsprogram på telefonen. Crop og resize går ganske raskt når man er vant til det. Lav læringskurve, er vel bare viljen det står på.
 
Enig, det tar ikke mange sekunder å forminske et bilde, jeg bruker Photoshop Express (gratis). Det gir en drøss andre muligheter også for de som vil pynte på bildene sine.

Prøvde Tapatalk men slettet det fort.
 
  • Like
Reaksjoner: Mc.
Enig, det tar ikke mange sekunder å forminske et bilde, jeg bruker Photoshop Express (gratis). Det gir en drøss andre muligheter også for de som vil pynte på bildene sine.

Prøvde Tapatalk men slettet det fort.
Jeg bruker picsay pro. Fungerer veldig bra når du har gjort det noen ganger.
 
Jeg og kona luktet begge en merkelig lukt i stua. Etter grundig saumfaring av hele etasjen, kom vi ikke frem til hva det kom fra. Arvingen på snart 2 år har en tendens til å gjemme ting nedi sofaen, inklusive diverse fruktbiter... men der fant vi ingenting.

Da jeg tok en tur nedom bryggeriet i kjelleren derimot, slo lukta meg nesten til tårer. 3 dager gammel mesket malt hadde stått og godgjort seg i solsteiken fra vinduet :eek: Hadde såklart glemt å ta ut søppelsekken etter bryggingen av en Kölsh lørdag kveld!
 
Jeg og kona luktet begge en merkelig lukt i stua. Etter grundig saumfaring av hele etasjen, kom vi ikke frem til hva det kom fra. Arvingen på snart 2 år har en tendens til å gjemme ting nedi sofaen, inklusive diverse fruktbiter... men der fant vi ingenting.

Da jeg tok en tur nedom bryggeriet i kjelleren derimot, slo lukta meg nesten til tårer. 3 dager gammel mesket malt hadde stått og godgjort seg i solsteiken fra vinduet :eek: Hadde såklart glemt å ta ut søppelsekken etter bryggingen av en Kölsh lørdag kveld!
Deilig. Sjefen hadde kontor i ei moelven brakke utenfor verstedet for mange år siden. Fredag efta etterat han hadde dratt så tømte vi 5 kg reker i søppelbøtta hans. Mandag morgen var han mindre blid. Ikke brygge tabbe, men gøy allikevel
 
Jeg og kona luktet begge en merkelig lukt i stua. Etter grundig saumfaring av hele etasjen, kom vi ikke frem til hva det kom fra. Arvingen på snart 2 år har en tendens til å gjemme ting nedi sofaen, inklusive diverse fruktbiter... men der fant vi ingenting.

Da jeg tok en tur nedom bryggeriet i kjelleren derimot, slo lukta meg nesten til tårer. 3 dager gammel mesket malt hadde stått og godgjort seg i solsteiken fra vinduet :eek: Hadde såklart glemt å ta ut søppelsekken etter bryggingen av en Kölsh lørdag kveld!
Den der tror jeg de fleste av oss har gjort :oops:
 
Vet om en fyr som gravde det ned i hagen. Når sommeren kom, ble det tydelig at hullene ikke var dype nok [emoji16]

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
Hmmm... Jeg har en komposthaug for hage avfall i et hjørne av hagen. Der havner det på toppen. Ingen nedgraving. Har aldri skapt noe ubehagelig lukt, det.
 
Nøkkelen er mengde som ligger samlet. Små brygg går greit. Hauger som dyra spiser går greit. Det skal ikke store haugen til før det råtner, og da er lukten grusom
 
Tabbe? Tja, ihvertfall en tilsynelatende god ide som viste seg å være mindre god, eller i beste fall, lite gjennomtenkt.

Hadde før dagens brygging gått med tanker om å bruke et humlefilter på stikk motsatt måte av slik det er tiltenkt. Heiv humla rett i kjelen, for så å overføre vha hevert som sto på innsiden av nevnte filter. Kjempeidé tenkte jeg, men nei. Filteret fungerte som bare pokker, for bra rett å slett. Nivået på utsiden holdt ikke tritt med nivået på innsiden, og etter ca 10 liter var det «tomt»
Heverten sugde luft og panikken brer seg sakte gjennom kroppen. Hvordan løser vi dette?

Som det geniet jeg er, ble svaret på dette spørsmålet, vi flytter filteret til gjæringskaret og filtrerer på den siden. Resultatet ble, hold dere fast, Akkurat det samme. Tett filter, og trub å humlesaus velter over filteret og ned i gjæringskaret.

Løsningen ble å bruke enden på hevertslangen som en rørepinne for å prøve å holde litt flyt gjennom filteret før jeg til slutt innså resterende liter som tapt. Fikk det over på plastflasker. Forhåpentligvis vil noe av dette kunne brukes til karbonering.

Ble mye unødvendig knoting, håper bare at jeg går klar av infeksjon.

Neste gang skal jeg bruke filteret slik det er ment å brukes.
 
Tilbake
Topp