Samletråd for internettvarp av bryggerinteresse

Vet ikke om det er et varp men denne kan vel fungere for dem som er på jakt etter en grei varmekilde til gjæringsskapet? Eller blir 200 w for mye? Selv bruker jeg kinavarmebelte, men tenkte bare jeg kunne tipse :)
 
Vil tro at det er et standard varmeelement av samme type som mange har i varmtvannstaker/bryggekjeler sine.
Hvor lang tid vil det ta og varme opp 30L med et varmeelement på 200W?
... nesten 8 timer :)
880e7ffd118400c89096f64cc572ff2f.jpg
 
Hvor lang tid vil det ta og varme opp 30L med et varmeelement på 200W?
... nesten 8 timer :)
880e7ffd118400c89096f64cc572ff2f.jpg
Når jeg postet denne var det ikke fordi jeg tenkte den kunne varme / koke vann / vørter. Det var som varmekilde i gjæringsskap. Men om den ikke tåler å stå i luft vil den jo funke dårlig som det også.
 
Når jeg postet denne var det ikke fordi jeg tenkte den kunne varme / koke vann / vørter. Det var som varmekilde i gjæringsskap. Men om den ikke tåler å stå i luft vil den jo funke dårlig som det også.

Det var ikke deg han svarte, men han som sammenlignet de med kraftigere elementer :)

Aner ikke om den vil få redusert levetid i luft. Du kan jo stappe den i et rør med vann, den skrur seg da kanskje av når den når en gitt temperatur, med 200w så har kanskje ikke det så mye å si, da inkbird etc kan ha skrudd det av før dette.

Jeg ser mange mener 200w er vel i overkant.
 
Hei. Kjøpte et ph-meter fra Kina for ei stund tilbake.
Noen som vet hvordan disse kalibreres? Posene skal blandes i 2,5 dl vann. Jeg antar da proben skal oppi løsninga, men så?
Bruksanvisninga var naturlig nok utelukkende på kinesisk...
 

Vedlegg

  • IMG_1821.jpg
    IMG_1821.jpg
    1,2 MB · Sett: 53
  • IMG_1820.jpg
    IMG_1820.jpg
    1,3 MB · Sett: 55
Hei. Kjøpte et ph-meter fra Kina for ei stund tilbake.
Noen som vet hvordan disse kalibreres? Posene skal blandes i 2,5 dl vann. Jeg antar da proben skal oppi løsninga, men så?
Bruksanvisninga var naturlig nok utelukkende på kinesisk...
Ja du blander bare ut pulveret i temperert vann. Så er der sikkert en justeringsskrue.
 
La ikke merke til bilda du hadde lagt ved, ser jo at du har pulver for å blande ut i løsning ja.. Da er det bare å blande ut i temperert vann og justere på pH meteret. Siden melk har kjente pH verdier bruker jeg det selv for å justere mitt jalla-pH meter. :)
Mer korrekt er spørsmålet: Hvordan justerer jeg verdiene konkret på ph-måleren? Hvilke knapper skal trykkes for å komme til justeringsfunksjon :)
 
Da får du bare prøve deg fram ja med mindre andre her har samme sort. På min er det en liten flattjern skrue som jeg justerer på til det viser korrekt ihht pH i væsken som brukes.
 
Tilbake
Topp