NM 2022 - den store diskusjonstråden

Hadde det ikke hvert en ide om å løsne litt på farge på boksetyper til konkurranse. Kun blanke bokser tillatt med blanke lokk.
Er jo ganske standard med ulike farger nå til dags. Tenker på i størrelse 0.5 liter som er greit å forholde seg til.
Ganske vanlig med 0.5 l i fargene: blank aluminium, sort og hvit. Disse burde bli tillatt med blanke aluminium lokk.
 
Hadde det ikke hvert en ide om å løsne litt på farge på boksetyper til konkurranse. Kun blanke bokser tillatt med blanke lokk.
Er jo ganske standard med ulike farger nå til dags. Tenker på i størrelse 0.5 liter som er greit å forholde seg til.
Ganske vanlig med 0.5 l i fargene: blank aluminium, sort og hvit. Disse burde bli tillatt med blanke aluminium lokk.
Jeg tenker nok dette blir et diskusjonstema før neste års NM, men reglene for i år er som de er satt opp.
 
Klok av skade så sier jeg "så raskt som mulig... "

NM-komiteen sender ut øl til lokale dømme-steder etter at alle øl er mottatt og pakket om. De lokale dommer-kontaktene har ansvaret derifra, så det er vanskelig for meg å si noe mer nøyaktig nå.

Jeg oppdaterer med mer info så snart jeg vet mer :)

O.
 
Til dere som skal sende: Ølene skal ikke sendes hjem til meg, men hentes i butikk. Blir de borte fordi de blir hengende på ei postkasse 100 meter unna som hvem som helst kan forsyne seg fra, er de borte, og det er det.
 
Sist redigert:
Til dere som skal sende: Ølene skal ikke sendes hjem til meg, men hentes i butikk. Blir de borte fordi de blir hengende på ei postkasse 100 meter unna som hvem som helst kan forsyne seg fra, er de borte, og det er det.
Betyr det i klartekst, at du tar i mot HJEMME, aka, personlig overlevering? :rolleyes:
Ellers send i post til oppgitt adresse?
 
Betyr det i klartekst, at du tar i mot HJEMME, aka, personlig overlevering? :rolleyes:
Ellers send i post til oppgitt adresse?
At folk kommer hjem til meg med flaskene/boksene sine er både hyggelig og praktisk (for meg:)). Men de som sendes med posten, må ikke sendes til levering hjem til meg, men til henting i butikk. Jeg har opplevd at de bare blir hengt på postkassa - som befinner seg 100 meter unna, og som jeg ikke ser, og det er ikke særlig betryggende. Og jeg kan ikke fly og gjete postkassa. Levering på døra er ofte også stress. (Men så klart ikke når bryggere kommer med øl:)!) Altså: Jeg vil hente det som sendes, i butikken - der hyggelige mennesker leverer det til meg og gjerne slår av en liten prat om det ikke er for travelt.
 
Etter Nøgne Ø avsluttet samarbeidet, fikk 2020 vinner @Jørgen O brygget hos @Stefan W og Håndbryggeriet.

2021 vinneren @roedskjegg78 ble aldri brygget kommersielt (såvidt jeg har fått.med meg) slik tidligere vinnere har fått muligheten til.

Hva skjer på dette området?
Er det gjort avtale for vinneren av 2022?

 
Etter Nøgne Ø avsluttet samarbeidet, fikk 2020 vinner @Jørgen O brygget hos @Stefan W og Håndbryggeriet.

2021 vinneren @roedskjegg78 ble aldri brygget kommersielt (såvidt jeg har fått.med meg) slik tidligere vinnere har fått muligheten til.

Hva skjer på dette området?
Er det gjort avtale for vinneren av 2022?

Som du selv fant ut, brygget 2021-vinneren ølet sitt hos Kinn i august. Det vil bli lansert på Vinmonopolet i november.

Jeg tror mange ikke har fått med seg dette, så vi må forsøke å skape litt oppmerksomhet rundt det.

 
Er det kun levering i Drammensveien 21.9? Dersom man bruker Posten skal flaskene være registrert mottatt hos Posten senest den 28. september 2022.
Ja.

Edit: Årsaken er at vi er avhengig av at frivillige tar på seg å hente og kjøre et antall flasker til Hadeland, og da er det greit å gi dem litt mer slingringsmonn når det kommer til å disponere egen fritid. Personlig overlevering i DV43 den 21. er "ekstraservice". Om det ikke passer, kan det altså sendes med posten i en uke til.
 
Sist redigert:
Jeg regner med å ta turen - med tog - til DV43 den 21, så om det ikke dreier seg om mye, kan jeg jo ta det med meg. Men jeg vil ikke binde med til å gjøre det - vil ha muligheten til en liten tur på by'n, om noen skulle ville være med. ("Liten" er bokstavelig ment. Jeg skal ikke på fylla:).)
 
Jeg registrerte nettop en øl til NM. I tidligere år gav vi og en beskrivelse av ølet med oppskrift, etc. Nå er det kun rom for et kommentarfelt. Hva skal vi skrive her?
 
Etter Nøgne Ø avsluttet samarbeidet, fikk 2020 vinner @Jørgen O brygget hos @Stefan W og Håndbryggeriet.

2021 vinneren @roedskjegg78 ble aldri brygget kommersielt (såvidt jeg har fått.med meg) slik tidligere vinnere har fått muligheten til.

Hva skjer på dette området?
Er det gjort avtale for vinneren av 2022?


Fjoråretsvinner kommer som juleøl frå Kinn. Det vart litt utsetjingar grunna Covid19 og andre utfordringar. vart brygga i slutten av august og lanseres på polet på juleølslippet i november
 
Jeg har en White IPA som jeg vurderer å melde på, men finner ikke helt noen kategori som passer. Noen innspill?
 
Tilbake
Topp