NM 2023 - den store diskusjonstråden

På grunn av sykdom så har jeg ikke fått meldt på øl til NM før i dag. Ser nå at ølet skal være på mottagerstedet i løpet av morgendagen (15/3), men senere mottak KAN godtas, dersom pakkesporing er registrert.
Hva betyr "kan godtas"? Det er altså ikke sikkert det godtas, men kanskje?
Med andre ord: Er det noe vits å sende ølet med posten i dag?
Kutymen er vel at så lenge flaskene er innlevert innen fristen – og sporing er opprettet på bestillingssiden – så er det innafor. Så jeg vil si at å sende i dag eller i morgen er greit. Men noen voksne må gjerne rette på meg her.
 
På grunn av sykdom så har jeg ikke fått meldt på øl til NM før i dag. Ser nå at ølet skal være på mottagerstedet i løpet av morgendagen (15/3), men senere mottak KAN godtas, dersom pakkesporing er registrert.
Hva betyr "kan godtas"? Det er altså ikke sikkert det godtas, men kanskje?
Med andre ord: Er det noe vits å sende ølet med posten i dag?
Det handler vel om posten klarer å levere innen rimelig tid. Jeg sender min pakke i dag.
 
Da satser jeg på at det går bra med å sende i dag.
Om det blir forsinkelser på posten slik at det ikke blir godtatt, så er det sikkert noen på Hadeland som vil smake.
 
På grunn av sykdom så har jeg ikke fått meldt på øl til NM før i dag. Ser nå at ølet skal være på mottagerstedet i løpet av morgendagen (15/3), men senere mottak KAN godtas, dersom pakkesporing er registrert.
Hva betyr "kan godtas"? Det er altså ikke sikkert det godtas, men kanskje?
Med andre ord: Er det noe vits å sende ølet med posten i dag?
Vi ønsker jo at flest mulig skal være med. Så legger du inn sporing og postgangen er normal, så skal det gå fint.
 
Når vil selve bedømmelsen foregå? Jeg håper det tar noe tid før ting går fra Lunner til de respektive smakssteder. Jeg deltar med et øl som nesten blir tappa under kjøreturen for innlevering!
 
For å gjøre det helt klart, så har du to alternativer for å rekke innleveringsfristen:

1. Levere ølet hos Posten innen fristen OG registrere sporingsnummeret i påmeldingssystemet. Legg merke til at det her står "OG". Det holder altså ikke å levere ølet innen fristen.
2. Sørge for at ølet er framme hos Finn innen fristen. Du kan levere det selv, sende det med Posten uten å registrere sporingsnummeret eller bruke en annen leverandør enn Posten. (Innlevering i Oslo i morgen teller som levert hos Finn, vel å merke.)

Grunnen til dette er at påmeldingssystemet har en integrasjon med Posten, som gjør at vi kan følge pakkene og hente ut pakkene uten å vente på hentemelding. Det får vi ikke gjort uten at sporingsnummeret er registrert i påmeldingssystemet.

Hvert år er det noen pakker som blir forsinket eller feilsendt. Dette er nesten umulig å sikre seg mot. Når du registrerer sporingsummeret, følger vi opp dette. Vi vet i så fall at pakka er på veg og kan legge opp bedømminga etter et forsinket øl.

Ekspresspakke? Hjelper ikke hvis Finn ikke er hjemme når budet kommer. PostNord? Sikkert fint, men da er det din risiko at Finn faktisk henter ølet innen fristen. Levere selv? Ja, men kun innen fristen.

Sent ute? Send med Posten senest 15. mars OG registrert sporingsnummeret. Du får sporingsnummeret når du bestiller pakka, og på kvittering hos Posten om du ber om kvittering for innlevert pakke.
 
Når vil selve bedømmelsen foregå? Jeg håper det tar noe tid før ting går fra Lunner til de respektive smakssteder. Jeg deltar med et øl som nesten blir tappa under kjøreturen for innlevering!
Starten av april, litt avhengig av hvor mye som skal sorteres, sending i land og strand og tiden det tar for de lokale dømmestedene å samle dommere for å gjennomføre. I tillegg kommer en påske opp i det hele.
 
For å gjøre det helt klart, så har du to alternativer for å rekke innleveringsfristen:

...
2. Sørge for at ølet er framme hos Finn innen fristen. ....


Gustav er en hard mann - noe i likhet med Fantomet, som som kjent er hard mot de harde:). Jeg er litt mer menneskelig innstilt, så om noen av en eller annen legitim grunn ikke har fått levert før fristen, kan de ta kontakt. Utvises det tilstrekkelig ydmykhet finner vi sikkert en løsning:).
 
Sist redigert:
Hi, I came with my beers to Oslo, Drammensveien 43. Can anyone give me the phone number of someone I can contact for delivery?
 
På grunn av sykdom så har jeg ikke fått meldt på øl til NM før i dag. Ser nå at ølet skal være på mottagerstedet i løpet av morgendagen (15/3), men senere mottak KAN godtas, dersom pakkesporing er registrert.
Hva betyr "kan godtas"? Det er altså ikke sikkert det godtas, men kanskje?
Med andre ord: Er det noe vits å sende ølet med posten i dag?
Jeg synes du skal sende det i dag.
 
Vi har fått beskjed om at noen typedefinisjoner avslutter aroma-beskrivelsen med "DMS og". Dette gir jo lite mening...

Disse ordene skulle ikke stått der. I en revisjon for noen år siden, ble beskrivelsen "DMS og diacetyl skal ikke forekomme" slettet fra noen beskrivelser. Dessverre ble "DMS og" hengende igjen. Vi kommer til å rette typedefinisjonene og informere dommerne om dette.

Beklager feilen.
 
Liten rapport fra ølmottaket:

Det slår jo ikke feil; ketsjupeffekten har slått til med full kraft. På tirsdag måtte jeg kjøre to turer, og i går måtte jeg nesten kjøre to turer:). Da hauger det seg godt opp i kjelleren, så om folk lurer på om ikke det ølet som er henta, snart skal bli registrert, så er svaret at det skal det - men "snart" betyr i denne sammenhengen i løpet av noen dager.

Det ser ikke ut til å være så mange pakker som fremdeles er underveis, men om noen sitter og er litt nervøse, så er det noen dager igjen. Pakkinga avsluttes på onsdag, så det holder om ei pakke er klar til henting på tirsdag - og til nød kanskje på onsdag.

Jeg har sagt en gang tidligere at jeg gjerne skulle sett at folk kunne diskvalifiseres om de gjorde det unødig vanskelig å få pakka ut flaskene. Da sa jeg det for spøk, men nå begynner jeg å mene det. All kavinga med tapetkniven avler en språkbruk som jeg er redd St. Peter ikke tolererer, så der røyk nok alt håp om harpespill og gullgater i det hinsidige.

For all del, dette gjelder ikke alle, og dere som har pakka på en vettug måte, skal vite at jeg sender takknemlige tanker deres vei:).

Nåja, mer om dette seinere, dvs. om et snaut år når det går mot NM igjen:).
 
Liten rapport fra ølmottaket:

Det slår jo ikke feil; ketsjupeffekten har slått til med full kraft. På tirsdag måtte jeg kjøre to turer, og i går måtte jeg nesten kjøre to turer:). Da hauger det seg godt opp i kjelleren, så om folk lurer på om ikke det ølet som er henta, snart skal bli registrert, så er svaret at det skal det - men "snart" betyr i denne sammenhengen i løpet av noen dager.

Det ser ikke ut til å være så mange pakker som fremdeles er underveis, men om noen sitter og er litt nervøse, så er det noen dager igjen. Pakkinga avsluttes på onsdag, så det holder om ei pakke er klar til henting på tirsdag - og til nød kanskje på onsdag.

Jeg har sagt en gang tidligere at jeg gjerne skulle sett at folk kunne diskvalifiseres om de gjorde det unødig vanskelig å få pakka ut flaskene. Da sa jeg det for spøk, men nå begynner jeg å mene det. All kavinga med tapetkniven avler en språkbruk som jeg er redd St. Peter ikke tolererer, så der røyk nok alt håp om harpespill og gullgater i det hinsidige.

For all del, dette gjelder ikke alle, og dere som har pakka på en vettug måte, skal vite at jeg sender takknemlige tanker deres vei:).

Nåja, mer om dette seinere, dvs. om et snaut år når det går mot NM igjen:).
:) Applaus og heder og ære til dere som, nok en gang, arrangerer dette:D Kan tenke meg det ligger mye arbeid bak med logistikk osv.
 
Tilbake
Topp