pH 7,8 er vel i vannet i springen, og ikke i mesk/vørter?
Amarillo Norbrygg-medlem I går kl 14:10 #82 Ove skrev: pH 7,8 er vel i vannet i springen, og ikke i mesk/vørter? Klikk for å utvide... Ettersom det er Brewfather som sier 7,8 er det nok i mesk.
Ove skrev: pH 7,8 er vel i vannet i springen, og ikke i mesk/vørter? Klikk for å utvide... Ettersom det er Brewfather som sier 7,8 er det nok i mesk.
Ove Norbrygg-medlem I går kl 15:52 #83 Amarillo skrev: Ettersom det er Brewfather som sier 7,8 er det nok i mesk. Klikk for å utvide... Ok. Jeg har bare ikke sett så høye tall selv. Ikke opp på 6-tallet engang. Hva som gir så høy pH i mesk da?
Amarillo skrev: Ettersom det er Brewfather som sier 7,8 er det nok i mesk. Klikk for å utvide... Ok. Jeg har bare ikke sett så høye tall selv. Ikke opp på 6-tallet engang. Hva som gir så høy pH i mesk da?
Amarillo Norbrygg-medlem I går kl 16:07 #84 Ove skrev: Ok. Jeg har bare ikke sett så høye tall selv. Ikke opp på 6-tallet engang. Hva som gir så høy pH i mesk da? Klikk for å utvide... Det står ikke noe om hvilken oppskrift det er, men jeg vil tippe det er noe med veldig lys malt.
Ove skrev: Ok. Jeg har bare ikke sett så høye tall selv. Ikke opp på 6-tallet engang. Hva som gir så høy pH i mesk da? Klikk for å utvide... Det står ikke noe om hvilken oppskrift det er, men jeg vil tippe det er noe med veldig lys malt.
Mc. Norbrygg-medlem I går kl 16:27 #85 Ove skrev: Ok. Jeg har bare ikke sett så høye tall selv. Ikke opp på 6-tallet engang. Hva som gir så høy pH i mesk da? Klikk for å utvide... Kommer aldri opp i 6 selv med kun lys malt. Men kanskje p.g.a. at jeg har bløtt vann med lav pH.
Ove skrev: Ok. Jeg har bare ikke sett så høye tall selv. Ikke opp på 6-tallet engang. Hva som gir så høy pH i mesk da? Klikk for å utvide... Kommer aldri opp i 6 selv med kun lys malt. Men kanskje p.g.a. at jeg har bløtt vann med lav pH.
Bård Mathisen Norbrygg-medlem I går kl 16:27 #86 Amarillo skrev: Det står ikke noe om hvilken oppskrift det er, men jeg vil tippe det er noe med veldig lys malt. Klikk for å utvide... Kun 6 kg Pilsner malt. 7.8 pH i brønnen
Amarillo skrev: Det står ikke noe om hvilken oppskrift det er, men jeg vil tippe det er noe med veldig lys malt. Klikk for å utvide... Kun 6 kg Pilsner malt. 7.8 pH i brønnen
Mc. Norbrygg-medlem I går kl 16:29 #87 Bård Mathisen skrev: Kun 6 kg Pilsner malt. 7.8 pH i brønnen Klikk for å utvide... Er det pH i vannet du ser i brevfather da ?
Bård Mathisen skrev: Kun 6 kg Pilsner malt. 7.8 pH i brønnen Klikk for å utvide... Er det pH i vannet du ser i brevfather da ?