Tråden for dumme spørsmål.

Morsomt at denne dukker opp. Jeg rydda nylig i garasjen, og da gikk en sånn på returstasjonen :D den ble kjøpt inn i forbindelse med brygging for mange år siden. Har aldri brukt den. Den er for stor og kraftig til at jeg er komfortabel med å bruke den i mitt bittelille kjøleskap.
Ja, den er for kraftig i et lite skap. I et stort skap som kan ha -20° på utsiden, som mine, kan den passe selv om den blir nesten for kraftig til det også.

Nå som det blir stadig kaldere trenger jeg en bitteliten varmekilde i kjøleskapet jeg gjærer i for å unngå temperaturfall. Det blir litt overdådig å varme opp hele rommet bare for gjærens del. Noen som har forslag til noe jeg kan bruke som ikke brenner ned huset mitt?
Jeg brukte medfølgende eske, en mangrove jack varmeplate, regulert av en ink bird. Holder fint 18 grader ute i garasjen. Det er ganske stabilt 15 grader i garasjen så det er ikke allverden til jobb den varmeplaten har.

Ja, det er nok termostat. Effektjustering hadde vært genialt, men det kan man jo kjøpe separat. Denne regulerer mellom 30 og 200 watt.

IMG_8276.jpeg

Tilbake
Topp