Tenkte å brygge en amber ale. Nå når det er kaldt blir rommet jeg har gjæringskaret i ofte relativt kaldt. Temperatur veksler nok mellom ti og tjue grader. Er det noe gjær som kan funke til det?
Tenkte å brygge en amber ale. Nå når det er kaldt blir rommet jeg har gjæringskaret i ofte relativt kaldt. Temperatur veksler nok mellom ti og tjue grader. Er det noe gjær som kan funke til det?
Går jo også å bruke kveik. Pitche på 38⁰ og kle den inn med en dyne eller to. Da klarer den nok å holde på temperaturen de to til tre dagene den trenger til å bli ferdig.
Jeg ville senket gjæringskaret ned i et vannbad i et stort kar eller en tønne. Det eksterne vannet vil fungere som en buffer for å opprettholde en mer konstant temperatur nær 15 grader. Velg deretter en gjær som er egnet for 15 grader.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.