Gahr
Norbrygg-medlem
Aleksander_B skrev:Hehe, What to do? Så mange motstridene synspunkt...
La ølet stå to-tre uker på primærkaret. Tapp på fat eller flasker. La ølet lagre i et år eller to...
Sent from my HTC Desire using Tapatalk
Aleksander_B skrev:Hehe, What to do? Så mange motstridene synspunkt...
Odland skrev:Hva pønskes det på her mon tro.
Torvald skrev:Odland skrev:Hva pønskes det på her mon tro.
Stilig! men burde man ikkje kosta på seg ein bedre whisky? Kanskje noko fra Islay? Mulig det er litt for dyrt å kjøpa ei heilflaske av det kun for å helle i ølet, men dei har for eks. Caol Ila på 25 cl flaske på polet til litt over ca. 130,- , vil tru at den smelter godt samen med "panser stouten" din ;D .
Gahr skrev:Aleksander_B skrev:Hehe, What to do? Så mange motstridene synspunkt...
La ølet stå to-tre uker på primærkaret. Tapp på fat eller flasker. La ølet lagre i et år eller to...
Lars skrev:Min erfaring er at bourbonfatlagrede mørke øl generelt er bedre og mer harmoniske enn tilsvarende øl lagret på whiskyfat med kraftig røykpreg. Ægir Natt lagret på Jack Danielsfat var fantastisk godt!
Odland skrev:@Torvald: Vet at de har Ægir Natt Lynchburg Edt. på Kontoret bar i Bergen. Dra med deg den andre halvdelen i "Bryggebrørne" og nyt.
Odland skrev:@Torvald: Vet at de har Ægir Natt Lynchburg Edt. på Kontoret bar i Bergen. Dra med deg den andre halvdelen i "Bryggebrørne" og nyt.
Odland skrev:Kanskje ikke så dumt. Hadde så mye molassesukker oppi at jeg frykter at rompreget på brygget er overveldende i seg selv. Må nok teste brygget før jeg tilsetter noe som helst. Men JDen skal nok få bein å gå på. Passer ypperlig i varm vørter.
@Torvald: Vet at de har Ægir Natt Lynchburg Edt. på Kontoret bar i Bergen. Dra med deg den andre halvdelen i "Bryggebrørne" og nyt.
Lars skrev:Odland skrev:@Torvald: Vet at de har Ægir Natt Lynchburg Edt. på Kontoret bar i Bergen. Dra med deg den andre halvdelen i "Bryggebrørne" og nyt.
Er det ikke snakk om en trio..?
Torvald skrev:Odland skrev:@Torvald: Vet at de har Ægir Natt Lynchburg Edt. på Kontoret bar i Bergen. Dra med deg den andre halvdelen i "Bryggebrørne" og nyt.
Takk for tipset! Om eg klarer å riva dei vekk fra bleieskiftinga, så bærer det rett dit.
Gahr skrev:La ølet stå to-tre uker på primærkaret. Tapp på fat eller flasker. La ølet lagre i et år eller to...
Guttorm Storaas skrev:Odland skrev:Kanskje ikke så dumt. Hadde så mye molassesukker oppi at jeg frykter at rompreget på brygget er overveldende i seg selv. Må nok teste brygget før jeg tilsetter noe som helst. Men JDen skal nok få bein å gå på. Passer ypperlig i varm vørter.
@Torvald: Vet at de har Ægir Natt Lynchburg Edt. på Kontoret bar i Bergen. Dra med deg den andre halvdelen i "Bryggebrørne" og nyt.
Retting: Dei TO andre halvdelane i "Bryggebrørne".....
Aleksander_B skrev:Gahr sier 2-3 uker på primær så flasking.Gahr skrev:La ølet stå to-tre uker på primærkaret. Tapp på fat eller flasker. La ølet lagre i et år eller to...
Jeg har valgt å stole blindt på Gahr's ord,
Guttorm Storaas skrev:Torvald skrev:Odland skrev:@Torvald: Vet at de har Ægir Natt Lynchburg Edt. på Kontoret bar i Bergen. Dra med deg den andre halvdelen i "Bryggebrørne" og nyt.
Takk for tipset! Om eg klarer å riva dei vekk fra bleieskiftinga, så bærer det rett dit.
Eg trur me skal få til det junior!
Dette Palmer skriver om å redusere mengden primesukker på slike alkoholsterke øl for å unngå overkarbonering, noen innvendinger på det? erfaringer?Gahr skrev:Aleksander_B skrev:Gahr sier 2-3 uker på primær så flasking.Gahr skrev:La ølet stå to-tre uker på primærkaret. Tapp på fat eller flasker. La ølet lagre i et år eller to...
Jeg har valgt å stole blindt på Gahr's ord,
Go on, my son!
Aleksander_B skrev:Odland: Er det eikechips som er i påsan fra MoreBeer?
Odland skrev:Eikekuber jaAleksander_B skrev:Odland: Er det eikechips som er i påsan fra MoreBeer?