Andrimne Bryggeri

Skal brygge en lager til helgen, deretter blir det nok 2IPA med HBC369 ("Mosaic" som den visstnok har blitt døpt, Sam Caligiones forslag "Old People's Home" ble tydeligvis ikke antatt) i raketten ved kokeslutt. Gleder meg til å teste den!

Gahr skrev:
Humlen har grodd fint mens jeg var borte på ferie, men sneglene har forsynt seg ganske grovt av tre av plantene. Lavendelkvister ser dog ut til å skremme dem bort, og sneglefelle med industripils er satt ut. Bildet viser et kanskje ikke særlig bra, men det er dog stor forskjell mellom planten som får mest sol (nærmest kamera, en Cascade) og de tre andre. Chinooken lengst bort er den mest pinglete.

54d26958-d6ec-6ccc.jpg

Det de sier: "First year it sleeps, second year it creeps, third year it leaps"

Erlendso skrev:
Det de sier: "First year it sleeps, second year it creeps, third year it leaps"

hjelp. En av mine førsteåringer er allerede 5-6 meter lang. Hvordan vil dette bli om 2 år til?

Da er det endelig tid for brygging og utprøving av HopRocket. Jeg brygger en dobbel ipa som får ca. 400 g pellets i gryta. Raketten lades med 60 g Mosaic (HBC369) og skal kjøres som "filter" 10 minutter etter kokeslutt før kjøling. Blir spennende!

54d26958-ade3-847e.jpg

54d26958-adf6-ea32.jpg

FrodeNor skrev:
Vi hadde 60 gr Amarillo. March pumpen slet med å pumpe igjennom vørteren. Men det ble en nydelig IPA  :)

Kan bli en utfordring, ja. Men det må jo prøves.:) Har du HopRocket med den nye filterløsningen?

Nei. Jeg har den gamle. Når jeg tenker etter så bruker jeg en platekjøler, som er koblet etter HopRocketen.
Blomsten eser veldig. HopRocketen ble nesten som en støpeform.
Sist gang brukte jeg 40 gr Cascade. Det gikk mye bedre.

Aha. Jeg har med den nye filterinnsatsen. Håper det gjør susen. Jeg kjører forøvrig ikke HopRocketen som filter før kjøler, men som en del av whirlpool-sløyfen før kjølingen settes i gang.

Null problem med resirkuleringen gjennom HopRocketen.

54d26958-e676-e8a4.jpg

Og det var en del humle i gryta også:

54d26958-a21f-1ecb.jpg

Rimelig kompakt humle etter bruk. Den har filtrert ut rimelig mye pellets-gugg også. Good times!

54d26958-e883-be6a.jpg

Du kan sikkert rive bryggeklærne i biter og selge dem som wunderbaum.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2

Tilbake
Topp