Bjarte H skrev:Beergun er så kult at til og med fruen digger å bruke den. Stort pluss!
Bjarte H skrev:Hvordan legger du den fra deg mellom korkingen? Jeg fylte noen desiliter med utblandet starsan i en 1,5l flaske og brukte det som "stativ" sist, men det er litt lett å velte.
Odland skrev:Må nesten kommentere 6-pakken du bruker - Imported Ringnes Low. O'lala
Gahr skrev:Testet ut et nytt leketøy i dag; min nye Beergun. Etter kun å ha tappet 12 flasker som en prøve, kan jeg ikke si annet enn at jeg inntil videre er frelst. Hvis ølet som kom på flaskene holder seg like godt som det jeg har tappet med mottrykksfyller tidligere, er det ingen tvil om at jeg kommer til å pensjonere sistnevnte. Lett å bli kjent med og tilsynelatende langt mer solid enn mottrykksfylleren. Me like!
Odland skrev:Beergun er nå bestilt
Bjarte H skrev:Odland skrev:Beergun er nå bestilt
Har du nylig vunnet i lotto Odland? Kjøpelysten er jo helt på styr! ;D
Jeg håper at du bestilte med tilbehørssettet. Det er strengt tatt en nødvendighet for å bruke den fullt ut (tøysete at det ikke kommer som standard)
Gahr skrev:Bjarte H skrev:Beergun er så kult at til og med fruen digger å bruke den. Stort pluss!
Høres bra ut! Hadde ikke sett for meg at det var så lite plunder som det faktisk var.
neslekkim skrev:Gahr skrev:Bjarte H skrev:Beergun er så kult at til og med fruen digger å bruke den. Stort pluss!
Høres bra ut! Hadde ikke sett for meg at det var så lite plunder som det faktisk var.
Men forutsetningen for å bruke den er iskaldt øl og iskalde flasker?, eller var det lettere enn så?
Lars skrev:Er helt enig i det som blir sagt om BeerGun. Jeg bruker flasker i romtemperatur, og tar ut corneliusfatene fra kjøleskapet.
Det eneste ølet jeg aldri fikk skutt på flaske, var et heftig karbonert saisonbrygg. Å putte ølene i fryseren og senke trykket ved fylling klarte ikke å hindre überskummung.
Der endte jeg opp med å bruke flexitapp og håpe på at det ble drukket fort.
Tidvis kunne jeg tenkt meg å fått litt mer skum fra flasken ved fylling, men det kan stort sett fikses med litt høyere trykk. Jeg bruker gjerne rundt 0,5 bar, kanskje opp mot 0,7.
Edit: Fikset skriveleif
Lars skrev:neslekkim skrev:Gahr skrev:Bjarte H skrev:Beergun er så kult at til og med fruen digger å bruke den. Stort pluss!
Men forutsetningen for å bruke den er iskaldt øl og iskalde flasker?, eller var det lettere enn så?
Er helt enig i det som blir sagt om BeerGun. Jeg bruker flasker i romtemperatur, og tar ut corneliusfatene fra kjøleskapet.
Det eneste ølet jeg aldri fikk skutt på flaske, var et heftig karbonert saisonbrygg. Å putte ølene i fryseren og senke trykket ved fylling klarte ikke å hindre überskummung.
Der endte jeg opp med å bruke flexitapp og håpe på at det ble drukket fort.
Tidvis kunne jeg tenkt meg å fått litt mer skum fra flasken ved fylling, men det kan stort sett fikses med litt høyere trykk. Jeg bruker gjerne rundt 0,5 bar, kanskje opp mot 0,7.
Edit: Fikset skriveleif
Bjarte H skrev:Jeg tror at det er så enkelt som: skummer det, så bruk lengre/tynnere slange.
Hvorfor vil du ha mer skum Lars? Tror du mer på "cap on foam" enn å gi en siste CO₂ spyl med ølpistolen før du korker?
Gahr skrev:Jeg måtte bare legge inn en post til. Nr. 3600...