Torvald skrev:Hvis ikkje gaffa holder har man ikkje brukt nok eller riktig type. Men kvifor teipe så mykje, kva er fordelen med det? Eg har skjært til isjolasjon (liggeunderlag) slik at dei veldig enkelt og raskt kan tas av og på for reinhold, og blir holdt på plass med to spennbånd, enkelt og greit.
Bjarte H skrev:Isolasjon byttes ikke mot vanlig kokeplate, UT200/PID og Blingende Blichmann?
Gahr skrev:Bjarte H skrev:Isolasjon byttes ikke mot vanlig kokeplate, UT200/PID og Blingende Blichmann?
Det var jaggu et fristende tilbud, du! Men ellers takk...
Odland skrev:Kan fort bli litt kronglete å bruke et liggeunderlag en skal ta av og på på Boilermakeren, da den har så mye som stikker ut av selve gryta.
Gahr skrev:Planen var å lage isolasjon i ett stykke, men da jeg var ute for å kjøpe nytt liggeunderlag i går, var det ingen av butikkene som hadde store underlag, bare små sitteunderlag. Og da ble det dem. De må tapes fast... vil selvsagt heller ha noe som kan fjernes enkelt, så det kommer nok.
Trond.A skrev:På Nimbusen min er isolasjonsmatta holdt på plass med bårrelås på baksiden. Selve bårrelåsen er limt fast i matta.
Funker det! ;D
Gahr skrev:Takker, Torvald. Da blir det nok en tur dit! Når du regulerer temperaturen, slår du av og på kokeplata manuelt? Synes det er litt vanskelig å treffe nøyaktg temp med UT-200... Og kjører du pumpa kontinuerlig med lav effekt på plata (hvor mye, har samme som deg) for å holde tempen stabil?