Andrimne Bryggeri

Oskar_L skrev:
Hvilken type kokeplate er det du skal ta i bruk?

Skal bruke en CASO 3500 til kokingen av vørteren og Kervel-plata som jeg tidligere kokte vørteren med til meskingen.
 
Bernts skrev:
Alltid kjekt med noe nytt.
Hvorfor plasserte du inngangen så langt ned på gryten?. Jeg skal borre hull når jeg kommer hjem, men jeg hadde tenkt å plassere den oppunder hanken.  :jaha:

Hvor fikk du tak i kervelen forresten?

Jeg plasserte hullet et stykke ned fordi jeg ikke gidder å lage noe rørsystem for å lede vørteren ned under overflaten. Har bare en liten 90° bend på innsiden:

e2u8ydab.jpg


Kervelen har jeg hatt i 10-15 år. Ble kjøpt på en Expert-butikk Strandgaten i Bergen i sin tid.
 
Bryggeriet rigget, klar til dyst i morgen. I alle fall litt mindre spaghetti enn før.;D

8y2a9avy.jpg
 
Hahahaha!:D Skal nok bli enda litt mer stash igjen om litt, men det holder for en stund. Må ha egen oppvarming av HLT også, men det kan vente litt. Noe må man jo ha å glede seg til.:)
 
Nå har jeg bare testkjørt med vann, men da fungerte det helt utmerket. Bernts bruker samme opplegg og jeg har vært med og brygget med hans system, og da fungerte det også glimrende. Ved oppvarming av meskevannet kjøres full effekt. Når tempen skal holdes jevn i mesken brukes 900 W, og under oppvarming av mesk 1400 W. Med vann har jeg da holdt tempen innenfor ca. +/- 0,3 °C. Skal brygge i ettermiddag, så da får vi se hvordan det virkelig fungerer, men jeg har god tro på at det skal funke slik jeg ønsker.
 
Gahr skrev:
Nå har jeg bare testkjørt med vann, men da fungerte det helt utmerket. Bernts bruker samme opplegg og jeg har vært med og brygget med hans system, og da fungerte det også glimrende. Ved oppvarming av meskevannet kjøres full effekt. Når tempen skal holdes jevn i mesken brukes 900 W, og under oppvarming av mesk 1400 W. Med vann har jeg da holdt tempen innenfor ca. ± 0,3 °C. Skal brygge i ettermiddag, så da får vi se hvordan det virkelig fungerer, men jeg har god tro på at det skal funke slik jeg ønsker.

:skitbra:, dette blir bra. . . Det skal bli spennende å se om isolering av meskekjelen gir raskere temp økning mellom forskjellige meskesteg, enn det gjør hos meg.
 
Utrolig smooth bryggedag med det nye stashet. Pid-en funket nydelig, gravity-feed med autospargeren gjorde at jeg ikke trengte sjekke flow fra HLT en eneste gang under skyllingen, og i tillegg traff jeg OG spot on.:)
 
Tilbake
Topp