BB30 konka sammen....

Skulle brygge en IPA ikveld, meskinga gikk etter planen, satte temp på 120 gr og 100% på varmen.Vørteren gikk til 98 grader, så ble det stille, og temperaturen dalte sakte men sikkert.....Vi hadde heldigvis en krabbekoker stående, så vi helte hele smæla over i den og kokte der. Men lurer nå jommen på hva som ev er ødelagt på BB30en..... Varmeelementet? Termostaten funker, vi hørte den klikka over når vi skrudde på temperaturen, rødt og grønt lys lyste om hverandre ettersom det skulle. Men varmere ble det ikke..
 
Min konket for litt over en uke siden. Leverte den hos Per Inge på Ølbrygging. Hentet den i dag. Funket som bare det! Betalte ikke fem flate øre.
Tipp topp service!
 
du må evnt måle motstanden i elementet, og du kan måle om det er strøm som går ut av releet, for selv om det klikker kan det være ødelagt, om ikke du er skilled og komfortabel med multimeter og live spenning så lever det inn til noen som kan det :p
 
Heller nok mest mot å få noen kyndige til å se på den, kjøpte den i mars? Så sikkert en garantisak.....Bare litt langt til Grimstad eller hvor Per Inge holder til...
 
om den kom tilbake av og til er det nok svidd vørter i bunnen, som gjør at sikringen ryker hele tiden. Da er det bare å skure så kommer den seg. Men det kan jo være andre feil og da.
 
Min hadde samme problem, jeg skrev en mail til Per Inge med detaljert forklaring på hva som skjedde og hvordan det opplevdes, fikk raskt svar om at ny var på vei i posten og at jeg skulle sende den gamle tilbake i samme eske. Flott service!
 
Ja jeg ble mildt sagt meget posetivt overasket over serviceinnstilligen der i fra.
Kjøpte en pumpe hos han som jeg greide å ødelegge før jeg fikk i det hele tatt prøvd den.
Ringte bort for å spørre om det gikk an å få reservedeler. Så for meg 1600 -, rett ut av vinduet...

Men nei da. Han hjalp meg selv om det var utelukkende min feil.
Hyggelig opplevelse rett og slett.
 
Tilbake
Topp