Kjell G
Norbrygg-medlem
Jeg fikk problemer med at overopphetingsvernet på elementene slo seg inn under oppvarmingen. Det viste seg at det var mye "koks" i bunnen av kjelen, og det kan selvfølgelig ha noe med saken å gjøre. Det ble slitsomt å gjennomføre kokingen, men vi får se etter at gjæringen er ferdig. Får likevel ny kjele til helgen :skitbra:
Leif Stana foreslår:
"...Dette er enkelt å motvirke ved å løfte silkaret opp 2 cm og plassere opphenget oppå "hukene" i stedet for nedi. En får da en avstand mellom silplata og bunnseksjonen på 30 mm og det vil gjøre susen.
Sirkulasjonen blir også bedre når silkaret kommer opp pga større nivåforskjell mellom væskespeila. Gir pumpa mer enn det renner unna så er det bare å sette ei klemme på pumpeslangen fra pumpa og redusere flowen (den er uten innsnevring på hele 250 liter pr time)"
Flott og rask service fra Leif, og jeg tror dette skal bli veldig bra!
Leif Stana foreslår:
"...Dette er enkelt å motvirke ved å løfte silkaret opp 2 cm og plassere opphenget oppå "hukene" i stedet for nedi. En får da en avstand mellom silplata og bunnseksjonen på 30 mm og det vil gjøre susen.
Sirkulasjonen blir også bedre når silkaret kommer opp pga større nivåforskjell mellom væskespeila. Gir pumpa mer enn det renner unna så er det bare å sette ei klemme på pumpeslangen fra pumpa og redusere flowen (den er uten innsnevring på hele 250 liter pr time)"
Flott og rask service fra Leif, og jeg tror dette skal bli veldig bra!