Meld tilbake da. .
--
--
Miguel skrev:Fått A/B-testet enda?
Jeg ser at Bryggeland har utsolgt for Simcoe og foreslår Summit. Er det verdt å kjøre en time ekstra for Simcoe? Jeg har lest at den er ganske unik så det frister men frister egentlig ikke å ta kjøreturen.
Gahr skrev:Miguel skrev:Fått A/B-testet enda?
Jeg ser at Bryggeland har utsolgt for Simcoe og foreslår Summit. Er det verdt å kjøre en time ekstra for Simcoe? Jeg har lest at den er ganske unik så det frister men frister egentlig ikke å ta kjøreturen.
Jeg vil si et klart ja. Summit er en humle jeg liker godt, men den likner ikke så mye på Simcoe.
Miguel skrev:Fått A/B-testet enda?
N-4760 skrev:Miguel skrev:Fått A/B-testet enda?
Ja, og jeg har nok vært litt for forsiktig med humlen.
Smaken er der sånn tålig føler jeg. Men mangler noe bitterhet. Dessverre er det slik at jeg foreløpig ikke er dreven nok til å kunne forklare nøyaktig hva som skal til.
Men det kan kanskje du, eller noen andre her inne si noe om (mer av hvilken humle og når i prosessen..)?
N-4760 skrev:Jeg smakte aldri underveis i gjæringsforløpet, men vil jo tro tørrhumlingen vil gjøre noe for bitterheten (?) Men som sagt føler jeg min også mangler noe bitterhet ifht. orginalen. Men dritdigg er den åkkesom
Jeg brukte S-04, og gjæret varmere (ca. 17) - du brukte vel Simcoe istedenfor Ahtanum; hva disse variablene har å si for resultatet aner jeg ikke.
N-4760 skrev:Noe nytt om hvordan din ble til slutt?Selv om dette er ferskøl så synes jeg min har hatt godt av noen uker i kjøleskap.Dersom andre skulle prøve oppskriften ville jeg anbefalt å øke mengde bitterhumle.