På flaska står det 1oz til 5 Gallon, dvs målekoppeb i toppen på litersflaska har målestreker for 0.5 oz og 1 oz. 5Gallon er vel 19 liter sånn ca?
Du kan vel bruke starsan to til ting, vask og eller sterilisering, Iallefall, bruker du det til sterilisering, så må du ikke skylle etterpå, da er liksom poenget med steriliseringen borte
Merker meg at det skummer bra av star san, men folk her tidligere (om du hadde søkt litt først), sier at man ikke skal frykte skummet, så jeg bare lar ting dryppe av, også heller øl oppi, skum eller ei.
Jeg vet ikke om det er forskjeller på blandingsforhold om du skal bruke det til sterilsiering eller vask (tror det er samme), men hvis du bruker til vask, så kan du ikke bruke løsningen omigjen til sterilisering etterpå.
Det virker også som om du kan ta vare på utblandet løsning om du har benyttet den kun til sterilisering, dvs, at karet er vasket fra før, så kan løsningen gjennbrukes noen ganger til.
Har brukt star san bare 2-3 ganger enda selv, så er litt fersk i gamet, men dette er iallefall enklere å forholde seg til enn sterkrens/stoutrens, men det er sikkert en smakssak.
Til vask, er det vel gjerne bedre å benytte PBW kanskje?, vet ikke hvem som er mest økonomisk i bruk dog..