Brygge et øl som ligner på Perroni?

Jeg tror uansett hvilken pils du prøver deg på, kommer du ikke no nærmere Peroni som Heineken
 
Tror nok maisen er vel så viktig for smaken som grønne flasker. Finnes det ekstraktsett som inneholder mais?

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
 
Jeg tror ikke Peroni eller Heineken går ut med oppskriftene sine
Du kan like gjerne brygge en hvilken som helst pils og humle med Chinook, Simcoe, Citra/Mosaic for den "skunky" aroman du er ute etter
 
Jeg tror ikke Peroni eller Heineken går ut med oppskriftene sine
Du kan like gjerne brygge en hvilken som helst pils og humle med Chinook, Simcoe, Citra/Mosaic for den "skunky" aroman du er ute etter
Nei men tenkte om for eksempel IPL hadde et kit som jeg kunne bestille fra nett. Har du link til Chinook, Simcoe, Citra/Mosaic, hvor kan jeg kjøpe det?
 
For lys og fin øl ville jeg brygget en tsjekkisk pilsner. Enkelt og utrolig godt! (les: mye bedre enn peroni) :)
Den tjekkiske har jeg prøvd før, ganske god. Hva om jeg blander Chinook, Simcoe eller Citra/Mosaic oppi der da?
 
Simcoe, Citra og Mosaic er ganske vanskelig å få tak i for tia
men hvorfor bruke kit, kan du ikke bare bruke pilsner maltekstrakt
 
Simcoe, Citra og Mosaic er ganske vanskelig å få tak i for tia
men hvorfor bruke kit, kan du ikke bare bruke pilsner maltekstrakt
Jo med kit så mener jeg type bokser du kjøper på f.eks europris, skotsk, dansk, tjekkisk, og blander oppi enten simcoe citra eller mosaic osv, med maltxtract og evt sukker.

det er det du mener ikke sant?
 
så rett og slett bare ren malt, og en av de tre typene, blandet med vann også er det greit ?
 
jaja glemte å skrive det i farten.. tusen takk loe!! :)
skal komme med tilbake mld på dette ;) men det blir ikke med det første.
 
Tenker ikke å koke det nei.
Legger malten i varmt vann i 10 minutt, oppi gjæringskaret. Blander i pelletsen jeg velger, koker opp 4 liter vann, resten med kaldt vann og blander det hele godt sammen. Gjæren drysser jeg over, eller legger i vannbad i 15 minutt, kommer annpå hvilken gjær det er.
 
Jeg ville kokt humla ihvertfall 30 min for å få litt høyere IBU hvis du vil brygge en IPL (India Pale Lager)
maltekstraktet bør også kokes ihvertfall 10 -15 min, men der strides de lærde
 
Sist redigert:
Nå begynner vi å komme inn på områder som jeg ikke er så kjent på. Jeg er jo en amatør brygger, og har kun brukt settene fra europris, blandet med medfølgende gjær, og egen malt og sukker...
Så IBU for eksempel vet jeg ikke hva er, jeg har heller ikke komt så langt at jeg har lest meg opp på det, noe jeg burde gjøre.
Og hva som bør kokes og ikke kokes, kan jeg ikke si noe om.
Det eneste jeg vet er at jeg vil prøve noe som forfremmer den "skunk" smaken, da jeg liker Perroni ølet veldig godt ;)
 
Hvis du vil ha et bitrere øl som IPA / IPL må du koke humla for å øke IBU
Jeg ville uansett skippa sukker
 
Tilbake
Topp