Bryggertabber

Denne ble verre enn først antatt..
Hadde kokt og tappet av rent vann i bryggekjelen etter brygging, bare dødvolumet under krana var igjen oppi der. Når jeg tar tak i gryten og skal helle ut resten av vannet står krana fortsatt er åpen...
Resultat - direkte stråle kokende varmt vann fra krana og ned i joggeskoen på høyre fot.. :mad:
Vondt? Ja.. er du i tvil - se bilde.. :(
 

Vedlegg

  • DSC_0108_2 (1).JPG
    DSC_0108_2 (1).JPG
    268,4 KB · Sett: 152
@Thomas Søreide Kom deg til lege!!!
Det der er vel minst 2. grads forbrenning.

Jeg vet av erfaring at det kan være verre å få skoldhet væske på hud med klær enn uten hvis det er tilstrekkelig mye. Grunnen er at tøyet suger til seg det glohete vannet og øker kontakttiden med huden drastisk. Det er lett å tro at tøy beskytter, men det gjør det kun hvis det er vanntett i dette tilfellet. Dette betyr ikke at jeg anbefaler nakenbrygging.

Denne hobbyen er ikke uten farer:
* Store volum glohett vann
* Etsende rensekjemikalier
* Elektriske innretninger i nærheten av potensielt ledende væske.
* Potensielt eksploderende flasker av glass
* Farlig støv fra knust malt
* Tunge løft og rare arbeidsstillinger

Vær forsiktige, folkens. Brygging regnes i utgangspunktet ikke som ekstremsport, men ta likevel forholdsregler.
 
Sist redigert:
Kom deg til lege!!!
Det der er vel minst 2. grads forbrenning.

Det er en stund siden det skjedde nå.. Var faktisk i Italia på skitur en uke etterpå - men sto ikke på ski de første par dagene.. :)
Kom mange rare lyder da den foten skulle ned i en trang slalomstøvel...
 
Dro et fat med mexican cerveza med sneskuter til hytta i påsken. Skjærtorsdag var det tomt. Vet ikke om det går under bryggertabber men dog. Det bre drukket tomt. :)
 
Denne ble verre enn først antatt..
Hadde kokt og tappet av rent vann i bryggekjelen etter brygging, bare dødvolumet under krana var igjen oppi der. Når jeg tar tak i gryten og skal helle ut resten av vannet står krana fortsatt er åpen...
Resultat - direkte stråle kokende varmt vann fra krana og ned i joggeskoen på høyre fot.. :mad:
Vondt? Ja.. er du i tvil - se bilde.. :(
NEINEINEINEINEI!
 
Denne ble verre enn først antatt..
Hadde kokt og tappet av rent vann i bryggekjelen etter brygging, bare dødvolumet under krana var igjen oppi der. Når jeg tar tak i gryten og skal helle ut resten av vannet står krana fortsatt er åpen...
Resultat - direkte stråle kokende varmt vann fra krana og ned i joggeskoen på høyre fot.. :mad:
Vondt? Ja.. er du i tvil - se bilde.. :(
For noen brygg sia mista jeg maltrøret oppi kjelen under skylling. Det blei en ganske god flodbølge som traff meg fra skrittet og ned, men jeansene tok unna ganske bra. Ullsokker var ikke like effektivt. Løp rett ut i dusjen og satte på kaldtvannet, og selv om det var ganske rødt og vondt en stund etterpå blei det ikke noe i nærheten av det bildet du viser. Satan, det så vondt ut. Brannsår er så kjipe.
 
Om ikke en bryggetabbe så tappet jeg i går en lagerøl på fat og plasserte den i keezer'n. Litt utpå kvelden fikk jeg gudskjelov lyst på en øl og gikk ned i kjelleren for å tappe meg en APA fra samme keezer som jeg hadde romstert i før på dagen. Oppdaget da att fryser'n gikk for fulle mugger og att tempmåler'n fra stc-1000 lå på gulvet ved siden av. Gradestokken i fryseren viste -15 (har ikke varmeelement) . Hadde jeg altså ikke blitt øltørst kunne jeg kanskje ha kommet ned til ølsørpe i dag eller evt to gjennomspekte fat noe senere..
 
Denne ble verre enn først antatt..
Hadde kokt og tappet av rent vann i bryggekjelen etter brygging, bare dødvolumet under krana var igjen oppi der. Når jeg tar tak i gryten og skal helle ut resten av vannet står krana fortsatt er åpen...
Resultat - direkte stråle kokende varmt vann fra krana og ned i joggeskoen på høyre fot.. :mad:
Vondt? Ja.. er du i tvil - se bilde.. :(
Oisann, så ikke forrige post før jeg postet min egen.. To gjennomfrosne fat hadde gjort litt vondt i sjela.. Men det der... Så jo vondt ut på et litt annet nivå.
 
14934979388441645447055.jpg
To feil her:
1: Har glemt å tømme ventilen for vann og nå er den kuldesprengt.
2: Husk å ta den fra hverandre innimellom. Nå sitter den nippelen stuck as a duck.
Tips til nr.2?
 
Om ikke en bryggetabbe så tappet jeg i går en lagerøl på fat og plasserte den i keezer'n. Litt utpå kvelden fikk jeg gudskjelov lyst på en øl og gikk ned i kjelleren for å tappe meg en APA fra samme keezer som jeg hadde romstert i før på dagen. Oppdaget da att fryser'n gikk for fulle mugger og att tempmåler'n fra stc-1000 lå på gulvet ved siden av. Gradestokken i fryseren viste -15 (har ikke varmeelement) . Hadde jeg altså ikke blitt øltørst kunne jeg kanskje ha kommet ned til ølsørpe i dag eller evt to gjennomspekte fat noe senere..
AAAAAAAH. Nå må jeg komme meg hjem fra tur med hunden. Satte et fat til karbonering i går. Sensoren til STC'en la den oppå en hylle, og der ligger den jaggu meg enda.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
 
49 liter øl skal skal Kaldkræsjes.. men det er jo ikke igjen fat eller flasker.. [emoji33][emoji23]... jaja iveren etter å brygge er jo der.. men må jo få fatt på noe remedier å ha ølet i.. en litt bløt tabbe. Uff at det går an...


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Drikk, mann! Drikk!
Hoho [emoji481][emoji1308]
Tror både dragen og arbeidsgiver mulig vil få en innsigelse her. Det værste er at jeg vurderte å invitere over noen sjeler med lav impulskontroll for å bli kvitt en batch middels APA [emoji85]
[emoji23][emoji23] uff nei, må vel krype til korset å få fatt i noe flasker i morgen..


Sent from my iPad using Tapatalk
 
49 liter øl skal skal Kaldkræsjes.. men det er jo ikke igjen fat eller flasker.. [emoji33][emoji23]... jaja iveren etter å brygge er jo der.. men må jo få fatt på noe remedier å ha ølet i.. en litt bløt tabbe. Uff at det går an...


Sent from my iPad using Tapatalk

Jeg har 7 øl på gang nå. Det trengs 21 kasser med bjørnunger. Jeg har noen reine, men i kjelleren står det 17 kasser jeg har kjøpt på butikken. Vaskejobb:eek:!
 
Tilbake
Topp