Bryggertabber

Altså, humle er giftig for hunder. At @Chiefen ikke visste om det gjør det ikke mindre sant. Humlerester, trub og sånt har drept hunder som får det i seg. Hvor mye de må spise før det er et problem ser det ikke ut til at noen veit sikkert, og jeg har ikke tenkt å eksperimentere med noen av bikkjene jeg bryr meg om. Jeg syns det er realt av hvem det nå var som sa ifra. Den aktuelle hunden kan ha fått i seg noe som er farlig. Hold et øye med den.
 
Jeg har det fra dyrelegen som burde kunne det.Og da jeg var 21 hjelp jeg ei med å avlive en katt som noen hadde øl i vannskåla,den var ikke bevist da e dro med den for å gjøre jobben og det var dagen etter så full var den nok ikke.Så ikke la husdyr få tak i humle eller øl.Her har vi hund og mesk tømmer e ute men humle går i do forde da er e trygg på at Bella ikke får det i seg
 
Sist redigert:
En slags tabbe: Brygge om sommeren uten kjøleskap til gjæring. Sette kaldere før flasking blir også vanskelig (cold crash).
 
Sist redigert:
sorry, ikke meningen å trampe noen på tærerene... men det jeg mener er att om du ikke forer dyret ditt på humle så tror jeg det går bra... har 4 katter her og ett par av dem er svært intresert i bryggerommet, tror nok de har fått i seg en skvett med humle i .. og ingen ser ut til å krepere
 
Da jeg søker på hunder og humle får jeg opp fire treff på insekt før humle blir nevnt
Ikke at det ikke er giftig, men det er jo alt
 
Var skuffa over null aktivitet i gjærlåsen på bayeren jeg pitcha gjær i idag morges, så jeg rista gjæringsfatet det jeg makta. Det er en grei måte å oppdage at lokket ikke sitter ordentlig på. Bobler greit nå, da...

Og så er jeg litt usikker på hvor dumt det var å lufte vørteren før jeg satte den i kjøleskapet når det skulle vise seg at det tok et halvt døgn å få den ned til 10 grader så jeg kunne pitche. Nuvel. Vi får se hvordan det går.
 
Var skuffa over null aktivitet i gjærlåsen på bayeren jeg pitcha gjær i idag morges, så jeg rista gjæringsfatet det jeg makta. Det er en grei måte å oppdage at lokket ikke sitter ordentlig på. Bobler greit nå, da...

Og så er jeg litt usikker på hvor dumt det var å lufte vørteren før jeg satte den i kjøleskapet når det skulle vise seg at det tok et halvt døgn å få den ned til 10 grader så jeg kunne pitche. Nuvel. Vi får se hvordan det går.

Fikk meg til å tenke på den Pondus-stripa der Sneipen rister yoghurt i barnehagen, etter å først ha sjekket om hun husker riktig framgangsmåte: "Først ta av lokket, så riste" ......
 
Du har selvfølgelig ikke en til? For da hadde ikke dette hendt.

Det er da ikke så lenge siden en annen rapporterte samme sørgelige hendelse. Hvem var det?

Jeg lurer litt på om de der svekkes over tid? Er det ikke ganske brukbare spenninger i det materialet, sånn at hvis de får litt riper, så skal det ikke så mye til?
 
Har selv dunket og klunket i både gulv og vegger. Er det av en god produsent så tror jeg ikke det skjer så lett. Jeg kan ta feil, ser ikke hvis det der er fra kina eller tsjekkia..
 
Du har selvfølgelig ikke en til? For da hadde ikke dette hendt.

Det er da ikke så lenge siden en annen rapporterte samme sørgelige hendelse. Hvem var det?

Jeg lurer litt på om de der svekkes over tid? Er det ikke ganske brukbare spenninger i det materialet, sånn at hvis de får litt riper, så skal det ikke så mye til?
Jeg knuste en for ikke så lenge siden. PBW gjør kolben så jævlig sleip og glatt så jeg mista taket og hele greia gikk rett i vasken i tusen knas.







Så det kan godt hende det var meg....
 
Jeg knuste en for ikke så lenge siden. PBW gjør kolben så jævlig sleip og glatt så jeg mista taket og hele greia gikk rett i vasken i tusen knas.







Så det kan godt hende det var meg....

Jeg hadde en følelse av at det var deg, ja. Du blir nødt til å kjøpe to:)!

Jeg bruker maskinoppvaskmiddel, og det er jo også sleipt som fy. Men jeg har en sånn god, gammeldags oppvaskbenk i stål, med utslagskum med trådkurv, og den er veldig safe. Alt var mye bedre før:). (Jeg også:(.)
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp