Pål Heide Kielland
Norbrygg-medlem
Varmt, men det gikk heldigvis bra. Alt må læres... Neste gang blir krana åpnet forsiktig og slangen festet forsvarlig
Been thereVarmt, men det gikk heldigvis bra. Alt må læres... Neste gang blir krana åpnet forsiktig og slangen festet forsvarlig
Om den bare har kokt ekstra lenge er den nødvendigvis ikke ødelagt. Litt bitter kanskje om det var noen sene humle tilsetninger. Hvorfor frykter du DMS?Mesket i går kveld malt til en Brooklyn lager. Gjærstarter var laget på forhånd etter nøye beregnet antall gjærceller påkrevd.
Varmet opp vørteren til 80 grader, satt på lokket og slo av varmen. Trodde jeg. Da jeg kom inn i bryggerommet i morrest så kokte det i kjelen!
Bryteren sto på 600 watt. Den sto på den siden det var litt kinkig å se. Vanligvis drar jeg ut alle kontakter, men glemte selvfølgelig det i går. Tenkte først at det må gå ann å bruke vørteren til gjærstarter, men frykten for dms gjør at jeg ikke tørr.
Argh ! Vis vedlegget 33740
Tenkte på at den kokte med lokket på. Humle var ikke tilsatt da det var meningen å starte kok dagen etter. Ett blikk ned i gryta fikk meg til å skrinlegge planen om å berge restene. Det var fullt av "guffe" på sidene inne i gryta. Hadde muligens kunne brukt det til en starter, men valgte å gjødse plenen istedet.Om den bare har kokt ekstra lenge er den nødvendigvis ikke ødelagt. Litt bitter kanskje om det var noen sene humle tilsetninger. Hvorfor frykter du DMS?
Å, bummer. Det er både mye å vaske og tørke, og så surt med tapet.Ikke brygge tabbe...Men da jeg kom hjem fra jobb idag så jeg et av fata mine hadde en lekkasje..Long story short : 15 liter øl på kjeller gulvet...jiises..
Ikke brygge tabbe...Men da jeg kom hjem fra jobb idag så jeg et av fata mine hadde en lekkasje..Long story short : 15 liter øl på kjeller gulvet...jiises..
Ikke brygge tabbe...Men da jeg kom hjem fra jobb idag så jeg et av fata mine hadde en lekkasje..Long story short : 15 liter øl på kjeller gulvet...jiises..