Bryggertabber

tapte faktisk 10 poeng på 50 liter. Den første vørteren er heftig konsentrert og kjip å miste. Men men, litt spraymalt fikk oss tilbake.
 
Jadda!
Da har jeg fatet min siste IPA. Og... Glemte å helle ut starsan fra fatet før jeg tappet over ølen fra gjæringskaret... Tipper ganske mange har gjort dette før meg? Er hvertfall mye tråder om dette på nettet. Det var et 9-liters fat og jeg anslår at det var ca 0,4 liter starsan som lå oppi der. Dette skal i følge alt jeg leser være helt trygt, blir som å vanne ut ølen bittelitt, men selvsagt både sjokkerende og kjipt sånn med en gang..

Noen som høyner?
 
Bryggetabben kom faktisk før jeg fikk brygget neste batch. En kompis skulle passe på pilsen som stod i boden hans. I stedet for gikk han å klatret, jaktet kvinnfolk og reiste med jobben. Når jeg kom for å sjekke var det 15 grader :(
Er det boss?
gjær http://mangrovejacks.com/products/bohemian-lager-10g-coming-soon skal tåle opp til 15C da..
Pilsen står nå utendørs og skammer seg i 7C for nedkjøling. Det bobler som ville helvete.
 
Nå må jeg le! Djis Louis!
Ferdig med å brygge en IPA og gjør klar for tapping av en APA til i morgen. På mystisk vis greier jeg å blande gjæringskar... Resultat: Den ferdiggjæra APA'n tror jeg er den ferdigbrygga IPA'n og ristet løs i et par minutter for å få i litt oksygen....

Jeg må le. Og gråte.
 
Nå må jeg le! Djis Louis!
Ferdig med å brygge en IPA og gjør klar for tapping av en APA til i morgen. På mystisk vis greier jeg å blande gjæringskar... Resultat: Den ferdiggjæra APA'n tror jeg er den ferdigbrygga IPA'n og ristet løs i et par minutter for å få i litt oksygen....

Jeg må le. Og gråte.
Ler ikke like mye i dag.
Betraktninger om det er noe poeng å tappe dette?
 
Tappe og drikke det opp/dele med andre innen "kort" tid. Det blir vel ikke oksidert sånn PANG! med en gang?

Sendt via Tapatalk
 
Dersom du ikke åpnet lokket, ristet du trolig ut CO2, og i mindre grad inn O2. Hadde testet i store flasker eller fat for å spare tid...
 
Tilbake
Topp