Camlock-koblinger som løsner

Jeg har nylig installert noen camlock-koblinger, men sliter med at noen av dem løsner av seg selv. De verste løsner bare man ser på dem...

Er det andre som har erfart dette? Skyldes det dårlige deler? Pakningen? Og er det noen som har lure triks å dele for å unngå at de løsner?

Jeg stoler ikke på dem lenger og fester "armene" med strips før bruk, men da blir jo en del av poenget borte...
 
De ble levert med hvit silikon(?)-pakning som ligger godt på plass i hun-delen på alle sammen. Skal det være flere enn denne ene? Mulig disse ikke har ideell hardhet eller tykkelse?
 
Det skal egentlig bare være to stål-greier med en silikon-pakning i mellom, slik du beskriver at du har fått
 
Da hadde jeg klagd på de, har brukt mye camlock på jobb, opp til 3", og har aldri opplevd noen som løsner av seg selv.
Bare for å spørre dumt; du klemmer armene helt ned, og ringene er ikke i veien?
 
Ikke noe galt med dumme spørsmål :) men ja: klemmer helt ned og ringene ute av vei.
Jeg har sendt en forespørsel til dem om disse så får de se hva de sier. Da konkluderer jeg i hvert fall med at dette ikke er normalt.
 
Ganske normalt, jeg bruker og strips, de kan da settes sammen med vinkelen som passer, verre med det hvis delene er skrudd sammen med gjengeteip eller hamp.
Tror vi får kinadeler uansett hvor vi bestiller, jeg har måttet i verste tilfelle sette dem i dreiebenken for å tilpasse hanndelen.
 
Jeg har camlock på min brygger, hvis jeg justere vinkelen på whirpool-armen så hopper armene opp så det blir lekasje i camlock-koblingen.
Må holde fast på armene mens jeg juster/vrir på whirpool-armen.

Hadde håpet det var litt mer feste/grip i de armene. Min brygger er da en 65L Brewzilla fra olbrygging.no/kegland
 
Men... Det kan jo ikke være sånn at kommer man borti slanger eller rør hvor det er brukt camlock, så spretter de opp?? Høres helt noldus ut spør dere meg...
 
Ganske normalt, jeg bruker og strips, de kan da settes sammen med vinkelen som passer, verre med det hvis delene er skrudd sammen med gjengeteip eller hamp.
Tror vi får kinadeler uansett hvor vi bestiller, jeg har måttet i verste tilfelle sette dem i dreiebenken for å tilpasse hanndelen.
Hmm. Nysgjerrig på hvordan du tilpasser dem?
 
Har en del camlock fra Brewpi, de er helt fine løsner ikke og har en helt annen flow, mye større diameter på gjennomstrømning.
Når det gjelder de fra olbrygging.no er de helt identiske med de som en kjøper på ebuy og har en tendens til å være slarkete og av en helt annen kvalitet, høres nesten ut som de er laget av aluminium når en rister på de og sammenligner tyngde. Men de er fortsatt tette om de ikke åpner seg underveis i bryggingen.brewpi.PNG
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp