Camurri vs Speidel

Hvordan ser folket på en Speidel 50Lpluss mot en Camurri CB50 Maxi?
Blir bryggedagen mer tungvin med en Camurri?

Takker for alle svar
 
hvorfor skulle den bli mer tungvin, har ikke noen av de men ville kjøpt Camurri. syns det høres om mye pumpeproblen på alle de andre, på Camurrien kan du ta over selv med røring men du kan ikke ta over pumping på de andre.
 
Er ikke så godt kjent med Camurri, men kjenner Speidel godt og ville helt klart valgt Brewtools over Speidel i dag .

Noen fordeler:
-God pris
-Tri clamp
-4 utløp
-1 treveisventil
-2 sensorer
-PID-styring av mesk - effektstyring av kok
-Stor skjerm
-Wifi og Bluetooth
-Hastighetsstyring av pumpe
-God kvalitet (ifølge de som har mottatt den)
 
Wifi og Blutooth er ikke aktivert så foreløpig er det en kjele med et varmelement og pumpe. Ikke mulighet til å programmere noe som helst.
 
Programvaren til Brewtools er fortsatt i beta, så mange funksjoner er enda ikke aktivert. Men det kommer etterhvert. Prisleiet målt mot Speidel er noe annet nå enn hva når vi kunne forhåndsbestille maskina.
 
Italiensk vs. tysk, do the math...

Er det så enkelt? Egentlig? Nå har jo TS også fått tips om Brewtools. Hvis man begynner med kapasitet og pris, så virker jo egentlig brewtools som et førstevalg? Samt at de har mye mer bells & whistles enn de to andre som faktisk kommer til nytte. Er ikke Speidel ganske utdatert på omtrent alle fronter nå?
 
Sjekket pris hos bryggselv nå og brewtools 40 er 1.000 kroner dyrere enn Speidel 20. Brewtools 80 er 500 kroner billigere enn Speidel 50. Så vi kan vel si at pris er i samme leia og høy for begge. Nå trenger vi å få høre masse brukererfaringer fra dem som har fått brewtools!
 
Har ikke brukt noen av de selv, men hvis prisen er såpass lik virker det som Ferrari 2018 mot en lada 1990-ish.
 
Sjekket pris hos bryggselv nå og brewtools 40 er 1.000 kroner dyrere enn Speidel 20. Brewtools 80 er 500 kroner billigere enn Speidel 50. Så vi kan vel si at pris er i samme leia og høy for begge. Nå trenger vi å få høre masse brukererfaringer fra dem som har fått brewtools!
Jeg har nå fått B40. Det er som det blir skrevet her at ikke all programvare er på
plass. Men det er en kjekk maskin å brygge på. Og en utrolig fleksibilitet. De som ønsker kan gå inn på facebook siden: vi som brygger med Brewtools å lese om hvordan folk setter opp utstyret. Mye intresant lesning. Ellers er produsenten kjapp med svar og det kommer mye kjekt fremover av løsninger i softvare.
 
Kan jeg spør hva som var avgjørende for å ta valget? Når CB100 kan forhåndsbestilles til en rimeligere pris, og hva gjorde at du valgte denne i stedet for B80 pro?
Jeg fikk 50Maxien til samme prisen som standard 50.
Det som var hovedgrunnen var at man trenger 3fas 16A på CB100, det gjør du ikke på maxi. Ellers er det ikke så mye som skiller maskinene fra hverandre. Jeg kommer nok aldri til å koke ovel 100L uansett

Jeg valgte camurri foran B80 pga av et enklere og mer portabelt oppsett. Det at man ikke trenger og tenke på maltbegrensning er jo og en fordel. Men hvem vet, kanskje ligger camurrien på finn.no til fordel for b80 neste år?
 
Jeg har nå fått B40. Det er som det blir skrevet her at ikke all programvare er på
plass. Men det er en kjekk maskin å brygge på. Og en utrolig fleksibilitet. De som ønsker kan gå inn på facebook siden: vi som brygger med Brewtools å lese om hvordan folk setter opp utstyret. Mye intresant lesning. Ellers er produsenten kjapp med svar og det kommer mye kjekt fremover av løsninger i softvare.
Har sett på B40'n og synes det var et uforholdsmessig lite meskekar, og siden varmeelementene slynger seg opp-og-ned rundt kanten i bunnen er silbunn utelukket.
Man står vel egentlig igjen med en råsexy maskin med dårlig kapasitet?
 
Er ikke noe dårlig kapasitet i forhold til andre kompaktbryggere. Maltkurva står helt på bunn av kjelen så det man hadde hatt til dødrom mellom beina på maltkurva i en BB60 får man i stedet på sidene i en Brewtools maskin. Det går også mer malt i enn det som er spesifisert.
 
Tilbake
Topp