Coronamølle som første mølle?

Har i det siste lurt på å gå til anskaffelse av en mølle, men klarer ikke helt å rettferdiggjøre innkjøp av en MonsterMill ennå. Jeg brygger 25l batcher eller mindre, og brygger sånn ca. 1 gang i måneden.

Er en Coronamølle et helt greit alternativ som en første mølle? Tanken på litt sveiving plager meg ikke, så lenge det ikke følges av frustrasjoner og mye "armer og bein" for å få malt opp malten. :)

MVH
Torstein
 
Jeg har brukt Coronamøllen i et år nå. Fungerer helt fint.
Jeg kverner for hånd. Prøvde med drill en gang, men det ble det
bare mel av. Viktig å justere møllen etter størrelsen på malten.
 
Coronaen funker helt greit. Har kjøpt meg dyrere mølle nå, men har du ikke råd til det er Coronaen
et ok alternativ. Jeg brukte drill på min og det fungerte for meg.
 
Er du veldig glad i å modifisere og mekke litt selv så er det mulig å modifisere en pastamaskin til en maltmølle, får en slik til under tollgrensen fra Ebay eller Amazon.

Er litt jobb, men fungerer bra til slutt :)
 
Brukte Corona mølle til å begynne med men gikk fort over til Monstermill pga.spare tid,finere resultat,mindre graps og vi brygger i større mengder nå enn i starten
 
tonylo skrev:
Er du veldig glad i å modifisere og mekke litt selv så er det mulig å modifisere en pastamaskin til en maltmølle, får en slik til under tollgrensen fra Ebay eller Amazon.

Er litt jobb, men fungerer bra til slutt :)


Dette ble jeg interesert i :)
Fant ikke noen så billige jeg, kan du sende en link til meg?
 
Asparmus skrev:
tonylo skrev:
Er du veldig glad i å modifisere og mekke litt selv så er det mulig å modifisere en pastamaskin til en maltmølle, får en slik til under tollgrensen fra Ebay eller Amazon.

Er litt jobb, men fungerer bra til slutt :)


Dette ble jeg interesert i :)
Fant ikke noen så billige jeg, kan du sende en link til meg?

Hvis jeg husker korrekt så kjøpte jeg fra ebay.co.uk, noe lignende denne:
http://www.ebay.co.uk/itm/New-Stain...t=UK_Kitchen_Accessories&hash=item1e87a7c29f
Amazon.co.uk har også en lignende en:
http://www.amazon.co.uk/Premier-Housewares-Pasta-Maker-Chrome/dp/B002WHIP24/ref=sr_1_6?s=kitchen&ie=UTF8&qid=1395411022&sr=1-6&keywords=pasta+machine
 
Stenumgard skrev:
tonylo skrev:
Hva slags modifiseringer gjorde du?

Inspirasjonen var denne blogposten:
http://myadventuresinbrewing.blogspot.no/2009/06/make-your-own-grain-mill-for-2500.html Men det er mulig å bare kjøre et mindre bor mellom rullene og sveive etterhvert uten å måtte demontere hele først, og hvis den skal brukes med håndkraft så er det ikke nødvendig å dele opp håndtaket heller.

Sporene blir ikke like nøyaktige og mange som på en proff mølle, så det tar nok litt lengre tid. Men rullene er justerbare, så ellers fungerer den bra.
 
Brukte Corona i mange år men spleiset på en MM3, ølet er det samme men tiden ved mølla er mye kortere.
Coronaen ga jeg bort til en ny brygger som er forpliktet til å gi den videre hvis han skaffer seg annen mølle,
og det kan dere andre som bytter ut Coronaen og gjøre :)
 
Da er ihvertfall alle reservasjoner mot å skaffe en Coronamølle feid av banen.
Settes på innkjøpslisten for neste bryggerunde. :skitbra:
 
Vi har også gode erfaringer med Coronamølle. Søk etter Corona på YouTube så finner du gode tips til hvordan drive den med drill.

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
 
Tilbake
Topp