Det er i allefall en start!

Etter tre timer med svart banning og sverging på at det blir IKKE noen gassbrenner for å lodde et par rørbiter, ble det endelig tett ved hjelp av noen biter silikon og et par ruller gjengeteip.
Dryppet en plass, løsnet og sjekket klemring, på med mer tape og lukke. Tett, men da økte trykket i systemet, så da lak det en annen plass. Tetter, og trykket øker igjen og det lekker en annen plass igjen. Etter at alle rørdeler er tettet så er trykket såpass at silikonslangene begynner å skli av rørstussene. På med strips, blir ikke stramt nok, så det lekker fremdeles.

I morgen blir det innkjøp av normale slangeklemmer!

Vedlegg

• Brygghelheim.jpg
    Brygghelheim.jpg
    74,1 KB · Sett: 791
Skavisjå. Er grunnen til at loddinga mi ikke sitter mangel på flussmiddel? Kjøpte jo VVS-loddetinn, uten fluss, og unnlot å kjøpe fluss. Alt lekker her og det SKAL brygges imorra  :rasende:

skal du lodde med tinn eller slaglodd?fluss bruker du på slaglodd,loddepasta på tinn,hvilket metall lodder du?

larser skrev:
skal du lodde med tinn eller slaglodd?fluss bruker du på slaglodd,loddepasta på tinn,hvilket metall lodder du?

Skal lodde noen kobberrør fast i T-stykker. Kjøpte ei lita kveil med 97/3 tinn/sølv for VVS. Tinnet bare ruller av kobberet og nekter å feste seg. Er det noe slikt jeg trenger da? http://www.clasohlson.com/no/Ecogel-flussmiddel/Pr408226000

nei,som sagt fluss er til slaglodd,men du hadde trengt loddepasta,eller loddetinn med loddepasta inni,en annen ting er at du trenger veldig mye varme for å få heft på kobber rør,en liten loddebolt duger ikke,du bør ha flamme

larser skrev:
nei,som sagt fluss er til slaglodd,men du hadde trengt loddepasta,eller loddetinn med loddepasta inni,en annen ting er at du trenger veldig mye varme for å få heft på kobber rør,en liten loddebolt duger ikke,du bør ha flamme

Flamme er greit, såpass har jeg fått plass til inni hodet, men det også det jeg har klart å forstå så langt. http://www.clasohlson.com/no/Loddetinn,-blyfritt/Pr309862000 dette da?
Nesten så jeg leverer hele sulamitten til en rørlegger, men så mange penger har jeg ikke lyst å bruke på å få hefta to t-stygger til noen rørbiter :)

Tilbake
Topp