Det vet jeg ikke, den står helt stille og hvis den skal stå i yttligere 2 uker før jeg fater vil jeg helst ikke ha noe O2 inn i karet så får ikke sjekket
Men jeg vil si at utenom bittelitt lukt fra 830 starteren mens den sto i kjøleskapet natten før bryggedag, så har det nesten ikke luktet H₂S i det hele tatt i løpet av gjæringa, hadde en lekkasje i gjæringskaret på 1.030 som gjorde at jeg trodde den hadde stoppet og tok dermed en hydrometer prøve, smakte ingen H₂S av den da i alle fall
Noe jeg er veldig glad for, sist gang jeg brygget lager, en meksikansk lager, luktet det helt forferdelig fra starteren og til slutten av gjæringa, smakte H₂S godt over 2 måneder på fat og gikk aldri helt vekk
Så denne gangen skal de begge få stå sine 3 uker, bitburgeren er, i følge tilten, på 1.014 og plåpper ca. hvert 5 sekund så for øyeblikket ligger jeg på 15 grader.
Leste over at
@MonoBryggeriet foreslår å la den stå der så vurderte å ikke øke temperaturen til 17 før de siste dagene før fating for å få ut litt CO2 og kanskje noe avfallsgasser, har du noen tanker rundt det?