er silicon standard 'food grade'?

Akvariesilikon bruker eddik som løsemiddel
Det kan kanskje gi noe rester på overflaten men er ikke silikon tett da?

En dråpe eddik vil vel uansett ikke skade varm vørter
 
Denne silikonen er tett. Mener det var eddiksyre som er brukt i denne silikonen. Lukten er mye kraftigere enn den eddiken du får på butikken. man bør bruke dette ute eller i ett godt ventilert rom :)

Om en dråpe skader vørteren vet jeg ikke. Men dersom man brygger lagere, som skal ha rene smaker, er det ikke mye som skal til for å få off-flavors.

Derfor kan det være greit å foreta en "varm test", etter herding for å se om det i det hele tatt avgir noe smak. Skulle det komme noe i det hele tatt vil du merke dette godt i vann.
 
Bruk tec-7 holder 100 grader og er giftfri. Tettet temperaturmåleren min i bryggekjelen/mesketanken med det, og er fortsatt tett etter 14 brygg. ;D
 
Folkens, mange responser her - jeg er imponert over all responsen her  :skitbra: Det gleder en forvillet sjel...

Uansett, for å ta noen snarveier her og der, vil det funke å bruke en gummisak fra en gjærlås og dure kobberrøret gjennom der? Det lot seg gjøre rent fysisk, men funker det i bryggepraksis? Tenker gummi og smak + andre uønskede effekter...

La ved et par bilder for å vise hvordan det ser ut :)
 

Vedlegg

  • IMAG0157.jpg
    879,6 KB · Sett: 133
  • IMAG0156.jpg
    855,3 KB · Sett: 128
Tilbake
Topp