Erfaringer chronical bme

Vi har bestilt oss en 64 liters tank som vi får til uka, planen er å la den stå "fritt" og at vi lager en kjølesløyfe via et kjøleskap, eventuelt en glykolsløyfe via en fryser. Og en varmekilde på innsiden av neoprenjakken, men er ikke helt sikker på hva som er beste måte å løse kjølingen og varmen på, noen her inne som har erfaring/ tips?

Christer

SS Brewtech har jo en egen løsning for kjøling av tankene deres... hvorfor ikke gå for den?

SS Brewtech har jo en egen løsning for kjøling av tankene deres... hvorfor ikke gå for den?
Har sett at SS har en glykolkjøler, men den er jo ganske dyr da, men har og sett at de har en pakke med pumpe og varmematte, den er jo litt mer aktuell, men synes den også er litt for dyr i forholde til hva du får for pengene

Hvor trang er den neoprenjakken? Får du plass til å tvinne en flat varmekabel + en tynnvegget plastslange med ID på ca 10 mm rundt tanken?
Pump glykol eller vann med en nedsenkbar akvariepumpe. Styres med en STC-1000+.
Alt finnes på ebay og Ali.

Har ikke BM edition en kjølespiral inni selve gjæringskaret? Hvis så ta Obersten's forslag bare koble den direkte på kjølespiralen.

Vet ikke hvor trang den er enda, får den til uka, jo er kjølespiral, så tanken er egentlig å gjøre som obersten sa, bare å koble den på spiralen i steden for, var egentlig bare nyskjerrig på om noen hadde prøvd forskjellige løsninger på dette allerede og kommet frem til hva som er den beste måten å ordne dette på.

Har ikke BM edition jeg heller. Hadde jeg hatt BM edition tror jeg nesten jeg hadde demontert kjølespiralen. Kjøleskap fungerer veldig bra for meg, og det er egentlig bare enda en ting å rengjøre....

Tenker vi prøver å ha den stående fritt først, funker ikke det bra så får den gå i kjøleskapet, med tanke på rengjøring av spiralen, så får vi lage til en ordning med en cip-ball ordning.

Tilbake
Topp