Eit bilde seier meir enn tusen ordAleksander_B skrev:Bruker du to PID'er?
Ketil skrev:Erfaringer fra brygg # 2.
8 kg malt er etter min mening helt på kanten. Nesten bokstavelig talt. Blir kun noen få cm igjen på toppen av maltrøret.
Målte 1.078 i vørter før koking, så det ble vel et greit utbytte?
Aleksander_B skrev:Tenkte jeg skulle legge ut bilder av mine to termosonder som jeg har fått fra ebay.
Hadde ikke linjal for hånden så jeg brukte PID'en som "målestokk" så dere får ett inntrykk av størrelsen på dette.
K Type
PT100
Er det samme PT100 du har kjetil?
Håper du kan legge ut bilde av hvor du har sensoren i din BB30.
olavgn skrev:Noen grunn til at du kjøpte to sonder?
Aleksander_B skrev:@ Vistad: Jeg tror ikke at det å montere PID, rele og alt som følger med er bra å installere i selve apparatet. Det beste er nok å ha dette i en egen boks ved side av.
Stilig at du har brukt de delene til PT100 enheten, men jeg er litt skeptisk på at det kun tåler opp mot 80 grader.
Selv vil jeg ha noe som tåler minst 100 grader. Dette er fordi jeg bruker min pumpe for å overføre vørter ifra kokekaret til gjæringspann. Og for å forsikre meg at alle basselusker er borte kjører jeg pumpen i 5-10 min før kokeslutt. Da blir 100grader vørter sirkulert igjennom slanger og pumpe og er da klart for overføring etter kjøling.
Edit: jeg kom på en ting til som har "bekymret" meg en del i det siste. Med all denne moddingen blir det mye "ekstrautstyr" ved siden av selve BB30 apparatet. Når jeg vasker min BB30 tar jeg den ved vasken og legger den ned slik at jeg kan spyle innsiden med en slange. Å gjøre dette med masse ekstrautstyr hengede med kan bli vanskelig. Hvordan har dere tenkt med "Quick connects" når det kommer til slanger og elektriske ledninger?