Ketil skrev:Jeg har ikke hatt problemer med svidde rester i bunnen ved mine to brygg. Har kjørt PID styring. Selv siste brygg med veldig lite/dårlig sirkulasjon gikk det fint.
Vil tro det er PIDen som er årsaken. Kanskje det er fordi den gir så korte impulser til varmeelementet for å holde temperaturen?
Det stemmer. Det er M8. Brukte en skrue til å lage gjenger. Når t-stykket i rustfritt kommer, setter jeg på en plugg som jeg gjenger opp. Monterer QD før t-stykket så hele tas av ved rengjøring.protto skrev:Råtippar på at gjengene der er M8. Skal den monterast gjennom eit hol i veggen/botnen er det berre å tre på ein o-ring før den stappast i holet. Mutteren på innsida, stramme til passe så ikkje o-ringen blir skvisa.bidland skrev:Nei, 5/16" gjenger er vel ikke så vanlig på disse kanter...
olavgn skrev:Hva trenger man for å koble inn pt100? Det trengs et mellomstykke i slangen mellom pumpa og slangeutløpet hvor man kobler inn proben? Hva slags mellomstykke er dette, og hvor skaffer man seg dette? Prøvd å søke litt rundt på forumet uten å finne noe særlig info. Om noen har gode tips mottas dette med takk.
Hvordan vil en pid forholde seg til en ssr med effektregulering? Den må kalibreres på nytt hver gang man endrer effekt? Kjøpte meg visst ssr uten effektregulering. Litt driti ut, siden effektregulering var noe av det første jeg tenkte å skaffe meg til BB30. Jaja, shit happens.
Edit: Eller, man kan kanskje justere pådraget gjennom PIDen, selv under mesk? Kunne vært greit å kunne bruke Beer Brew på kjøkkensikringen uten at sikringa går når jeg slår på vifta :saadoevt:
olavgn skrev:Hva tenker du er en fin lengde på proben? Så på denne, men kanskje litt for lang for montering på denne måten?
Aleksander_B skrev:Genialt. Å montere proben i bunn som står rettet oppover ved uttaket til krana. Her er det plass til noe slikt ville jeg tro? Brainstorm guys
neslekkim skrev:Har noen demontert nederdelen av BB?, hvordan er varmeelemnet plassert?, for speidelen så har de montert proben rimelig midt i kjelen siden det da blir inni meskerøret, og pga varmeelementet som ligger i ytterkant i kjelen.
Varmelementet til BB er jo i bunn, men antar det dekker ikke hele bunn?, du så vel det når du karameliserte bunn kanskje?
Hva slags Quick Disconnect er det du har bestilt? Og tenkte du en quick disconnect for å koble pt100 til/fra, eller var det et annet sted du tenkte å montere den? Skjønte ikke helt.Vistad skrev:Det stemmer. Det er M8. Brukte en skrue til å lage gjenger. Når t-stykket i rustfritt kommer, setter jeg på en plugg som jeg gjenger opp. Monterer QD før t-stykket så hele tas av ved rengjøring.