Bor heller hull ved siden av de orginale føttene, og skru dem fast der.
Fredda skrev:janvad skrev:Slik ble det seende ut etter jeg boret de orginale føttene med et 4,1 mm bor. Biltema knotter og satt de fast med 4x12 mm syrefaste skruer. Gikk akkurat og sette på lokket og gikk perfekt ned i sileplaten på bb'en.
Hvordan får du dratt til disse skruene? Man kommer kanskje til med et veldig tynt skrujern igjennom hullene i maltrøret, eller holder det å dra til så hardt man klarer for hånd og holder igjen skruen med en finger?
Fredda skrev:janvad skrev:Slik ble det seende ut etter jeg boret de orginale føttene med et 4,1 mm bor. Biltema knotter og satt de fast med 4x12 mm syrefaste skruer. Gikk akkurat og sette på lokket og gikk perfekt ned i sileplaten på bb'en.
Holder og skru de til for hånd bare legg fingeren på toppen av hode, jeg brukte 4x12 mm syrefaste skruer med pan hode (hode uten kon)
Jeg boret hull i de små hullene som er der fra før
Hvordan får du dratt til disse skruene? Man kommer kanskje til med et veldig tynt skrujern igjennom hullene i maltrøret, eller holder det å dra til så hardt man klarer for hånd og holder igjen skruen med en finger?
leander skrev:Nå har jeg brygget seks brygg på min BB30 og er stort sett fornøyd, men kjøletida plager meg. Jeg er oppe i timen, minst, for å få tempen på et akseptabel nivå. Noen tips?
janvad skrev:Hvor mye effektivitet ligger dere på? Jeg har etter de to siste bryggene ligget på 82 og 86 prosent effektivitet og er veldig fornøyd med det
leander skrev:Nå har jeg brygget seks brygg på min BB30 og er stort sett fornøyd, men kjøletida plager meg. Jeg er oppe i timen, minst, for å få tempen på et akseptabel nivå. Noen tips?
Ørnegård skrev:janvad skrev:Hvor mye effektivitet ligger dere på? Jeg har etter de to siste bryggene ligget på 82 og 86 prosent effektivitet og er veldig fornøyd med det
Vi sliter med å komme særlig over 60-62%.
Vi driver å eksperimenterer med ulike måter å skylle på - foreløpig uten særlig hell
Hvordan skyller du?
Fredda skrev:Når du bruker pumpen, skrur du av varmen under hele mesketiden da? Jeg har kjørt to brygg, og da har jeg fått varmen opp til 66-67c, skrudd av strømmen og satt på lokket.
Da har den ikke sunket mer enn en grad iløpet av en time på mitt clas ohlson termometer (uten desimal). Jeg fikk 61% effektivitet på første brygg og 65% på det andre.
Noen som vet om det går varme i elementene på kokeren når termostaten slår ut og den grønne lampen på keep warm begynner å lyse (2 gen.)?