etikett

jank

 
Hei forum!
Hvordan lager dere etiketter? photoshop? limer med melk? finnes det billige etikettmetoder? evnt billige etikettskrivere?
 
Hei!

Jeg bruker www.beerlabelbuilder.com for å lage etikettene. Jeg velger da etikett, legger inn teksten jeg ønsker, klikker update preview og klikker på bildet av etiketten for å få et stort bilde. Så er det bare å høyreklikke og lagre bildet.

Mener det var Eduard som tipset om dette for en stund siden.
 
Et utkast foreløpig, men kan bli bra det her. Jeg rakk ikke oktoberfest, så da blir det oktoberrevolusjon istedet.

redoctobercopy.png
 
Jeg missliker veldig å fjerne etiketten fra flaska, så jeg har laget en mal i MS Publisher som jeg "henger" på halsen av flaska
 

Vedlegg

  • Cascade IPA.jpg
    Cascade IPA.jpg
    52,7 KB · Sett: 1.200
Nidveg skrev:
Et utkast foreløpig, men kan bli bra det her. Jeg rakk ikke oktoberfest, så da blir det oktoberrevolusjon istedet.

redoctobercopy.png

Seriøst, er det mulig å få en "liker" knapp i forumet:)

Den der var fin. Jobber du med grafisk design lr no?
 
mikslen skrev:
Nidveg skrev:
Et utkast foreløpig, men kan bli bra det her. Jeg rakk ikke oktoberfest, så da blir det oktoberrevolusjon istedet.

redoctobercopy.png

Seriøst, er det mulig å få en "liker" knapp i forumet:)

Den der var fin. Jobber du med grafisk design lr no?

Takker!
Nei, men jeg flørter litt med kunst og slikt. Det er ballast fra tida som formgivingsfagelev på VGS.
Jeg innrømmer glatt at illustrasjonen er stjålet fra nettet (ukjent opphav), som med så mye annet bra.

Erik Schønsee skrev:
Kul etikett! Hvilken font har du brukt på "5,2%"?

Det er nok Kremlin eller Red October. Hovedsaklig har jeg brukt Kremlin på etiketten.
 
Takk.

HAr akkurat laget etikett til Bryggselv's Juleøl allgrain ølsett. Jeg bruker photoshop når jeg lager disse og når jeg lager etiketter til egne flasker. Jeg kjøper etikettark fra Avery og de har et gratis etikettprogram man kan laste ned. Da er det bare å sette etikettene i printeren og paste jpeg bilde på etikket formatet i Avery programmet og skrive ut. Så er det bare å lime etikettene rett på flaska, enkelt og greit.
 

Vedlegg

  • Christmas Ale.jpg
    353 KB · Sett: 1.167
Erik Schønsee skrev:
Takk.

HAr akkurat laget etikett til Bryggselv's Juleøl allgrain ølsett. Jeg bruker photoshop når jeg lager disse og når jeg lager etiketter til egne flasker. Jeg kjøper etikettark fra Avery og de har et gratis etikettprogram man kan laste ned. Da er det bare å sette etikettene i printeren og paste jpeg bilde på etikket formatet i Avery programmet og skrive ut. Så er det bare å lime etikettene rett på flaska, enkelt og greit.


Har avery en hjemmeside?
 
fredno skrev:
Jeg missliker veldig å fjerne etiketten fra flaska, så jeg har laget en mal i MS Publisher som jeg "henger" på halsen av flaska
Stiligt :) må kanskje "låne" den ideen 


---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=58.948293,5.700844
 
Tilbake
Topp