FastRack vs. Flasketre

laha

 
Skal gå til innkjøp av enten FastRack eller flasketre. Men klarer ikke helt å bestemme meg for hvilken løsning. Har ingen erfaring med noen av dem.
Blir glad hvis noen med erfaring med disse kan hjelpe meg litt på vei. For og imot..
Hadde det gått an med 24 stk 0,5litere i FastRack'en og også stablet oppå disse,hadde jeg nok godt for denne..
 
Har begge, fast rack er helt overlegen flasketreet, null kontakt med innsiden av flasken og mye stødigere stabling.
Det eneste kjipe er at flaskene over første etasje renner ut ned på bunnen på flaska under, men det gjør jo ikke noe egentlig.
Du kan jo bare ta med et etasjebrett til hvis du trenger plass ril flere flasker.

Men flaskespyleren man får kjøpt løst til å putte på toppen av treet er kjekk å ha, bruker den sammen med fast rack.

flasletreet mitt er pensjonert etter at jeg kjøpte fast rack, og får nøye seg med å gjøre nytte som juletre i år :)
 
Ville aldri vært uten flasketre,lett å flytte på 80 flasker om det trengs.bruker ølkasser til fastrack og vask o matic  :skitbra:
 
Har begge deler, men bruker stort sett flasketre i de tilfellene der jeg flasker. Alle flaskene tilgjengelig på ett stativ. Og så liker jeg juletreeffekten av et fullt flasketre. Gir en følelse av høytid når som helst. Skal straks igang med flasking av en dry stout, og vurderer å dra noe glitter gjennom star san og henge rundt for å få mest mulig effekt i anledning adventstiden.
 
JørnP skrev:
Har begge deler, men bruker stort sett flasketre i de tilfellene der jeg flasker. Alle flaskene tilgjengelig på ett stativ. Og så liker jeg juletreeffekten av et fullt flasketre. Gir en følelse av høytid når som helst. Skal straks igang med flasking av en dry stout, og vurderer å dra noe glitter gjennom star san og henge rundt for å få mest mulig effekt i anledning adventstiden.

+1
stemningsfull opplevelse

Sent from my HTC One X+ using Tapatalk
 
Hva gjør et fastrack som vanlige ølkasser ikke gjør? Blir vel et problem med 0.5 litere, ellers er det vel det samme?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 
Går nok for flasketre tror jeg.  Bruker nesten utelukkende 0,5litere de gangene jeg flasker,
og da er det mer plassvennlig med flasketre,  ser jeg for meg.
Tusen takk for svar  :yes:
 
FastRack kan vel gi litt færre flyttinger av flasker, men du må ha en god del for å erstatte en god hylle med tanke på kapasiteten.
Brukte flasker setter jeg i flasketreet etter vasking og fjerning av etikett. Når de har rent av seg settes de i hylla. Jeg får 56 eller 60 flasker i hver hylle, eller ca 400 flasker. Jeg måtte vel hatt 16 eller flere FastRack for å ha samme kapasiteten.
På flaskedag får flaskene noen spylinger i flaskeskylleren før de settes i flasketreet. Deretter direkte under fylleslangen.
 

Vedlegg

  • Flaskehylle.JPG
    Flaskehylle.JPG
    461,9 KB · Sett: 565
Erling A skrev:
FastRack kan vel gi litt færre flyttinger av flasker, men du må ha en god del for å erstatte en god hylle med tanke på kapasiteten.
Brukte flasker setter jeg i flasketreet etter vasking og fjerning av etikett. Når de har rent av seg settes de i hylla. Jeg får 56 eller 60 flasker i hver hylle, eller ca 400 flasker. Jeg måtte vel hatt 16 eller flere FastRack for å ha samme kapasiteten.
På flaskedag får flaskene noen spylinger i flaskeskylleren før de settes i flasketreet. Deretter direkte under fylleslangen.
Smart måte å gjøre det på,og hylla var fin.
 
Har ikke prøvd FastRack, kun flasketre. Fungerer optimalt spør du meg. Har gått for flaskespyleren som en setter på toppen av treet og det fungerer kjempebra!
 
Jo-Helge skrev:
JørnP skrev:
Har begge deler, men bruker stort sett flasketre i de tilfellene der jeg flasker. Alle flaskene tilgjengelig på ett stativ. Og så liker jeg juletreeffekten av et fullt flasketre. Gir en følelse av høytid når som helst. Skal straks igang med flasking av en dry stout, og vurderer å dra noe glitter gjennom star san og henge rundt for å få mest mulig effekt i anledning adventstiden.

+1
stemningsfull opplevelse

Sent from my HTC One X+ using Tapatalk
Når det kom til stykket, droppet jeg julepynten til fordel for en effektiv arbeidsflyt, men bevares - det er fint å se for seg, likevel!
 
Tilbake
Topp