Feirer bursdag, trenger tips til innkjøp

Trenger da tips til "bænkers" øl som jeg kan kose meg med i kveld, for å feire meg selv.

både pol-øl og butikk øl er fint.

Liker IPA/Pale ale/pilsner/porter/weiss

Noen gode tips til hva jeg bør nyte i dag? Jeg er ikke veldig bevandret i de forskjellige tingene man kan få tak i, så noen tips hadde vært fint.

har smakt litt av haandbryggeriet og nøgne ø, samt litt syv fjell, men det er jo så mange andre jeg ikke har turt å prøve, kinn, vestkyst osv osv.

Kinn er Norges beste handbryggeri for tiden spør du meg, med lindheim øl kompani på andre og resten av bryggeriene du nevner hakk i hæl. Så Vestkyst og skoddehav fra Kinn er en fin plass å starte. Anbefaler også lindheim sin nacho libre og alone in the Dark.

Plukk med deg noe rart. En funky (brett) ipa eller noe. Gratulerer! Ha en flott dag :)

Takk for tips og gratulasjon:) Skal definitivt prøve vestkyst av kinn selv om ipa på 7% pleier å være i grenseland for hva jeg liker ;)

Belgisk Quadrupel/Dark strong: Rochefort 10 er snadder (Link).
Liker du kraftige stouts kan du se om du finner Horizon Tokyo Black av Nøgne/Brewdog/Mikkeller (Link)

Gratulerer med dagen! Tank 7 fra Boulevard gjør seg godt når noe skal feires. Litt champagne-følelse med flaske og kork, og nydelig øl som er lett å like. Det har vel dessuten blitt såpass allemannseie at de fleste pol har den inne.

Ikke vær redd for Vestkyst. Den har så mye mer enn bare humle. Og sleng med Skoddehav, også. To av mine favoritter, i alle fall. Kinn kan det!

Også en favoritt (hvis du liker stout): O'Hara's Leann Folláinn. Nydelig rund og fin smak - og masse smaker.

edit: Tenk litt på rekkefølgen du drikker ølene i. Drikker du et lett øl like etter et kraftig et, vil du få lite ut av det. (Men det har du sikkert klart å tenke sjøl;).)

Sist redigert:
Liker IPA/Pale ale/pilsner/porter/weiss.

Gratulerer med dagen!! Ser at du liker humle og lyse øl, så da ville jeg personlig ha satset på Brewdog som jeg synes er gode på humle-øl.
Alpha Pop, Hello my name is...-serien, Punk IPA og kanskje en Paulaner hefeweiss.

Og jeg ville ha satset på butikk-øl, for da kan du drikke fler uten å gå i svart etter noen få flasker. ;)
Kjøper du en quadruppel, får du ikke prøvd så mange fler den kvelden...

Gratulerer DNR!
Du er vel ikke så humlete så har du ikke smakt en vanlig bokk fra f eks Aass så ta med deg en slik.

Sent, men bedre det enn aldri ;). Prøv en Nitro Stout. Lav ABV, og sykt balansert. Nydelig øl.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Takk igjen for alle tips og gratulasjoner. Fikk ikke med meg så mye fra polet i går, det ble med en Kinn Extra saison men den var tilgjengjeld knallgod, og passende for anledningen. Det skader ikke at kona au satt pris på den, og den blir ett nytt inventar hos oss. Skal skrive ned alle tipsene her i tråden sånn at jeg får prøvd alle etter hvert, siden dere var så greie å gi meg tipsene:)

Tilbake
Topp