Fellesbrygg: Wet hop ale

Heisan, humlehøsten min er sein men god i år, og jeg sitter på veldig mye Fuggle og noe Cascade jeg ikke får brukt opp på egenhånd. Jeg tenker derfor å kjøre et eller flere fellesbrygg. Alle som er interessert i å lage wet hop ale bør svare på denne eposten rimelig kjapt, da dette i høyeste grad er sesongvare, og bryggeøkten vil finne sted innen ca to uker. Jeg tenker å kjøre en runde med tre personer.

Dersom noen ikke har mulighet til å bli med på fellesbrygg kan de godt forsyne seg av avlingen min mot at jeg får 4 liter av det ferdige ølet på flaske. Det bør være nok fuggle til en del brygg i år. All humlen er økologisk dyrket i år, det er ikke sprayet med noe annet enn vann, og det ingen sykdomstegn eller bladlusinvasjoner på plantene.
 
Heisann. Et lite spørsmål. Lukter Cascaden din som pellets en kjøper? Nettopp høstet mine (2. års), og finner ikke den samme intense lukten som fra pellets. Lukter veldig friskt og godt når jeg brekker de opp, men ikke noe videre lukt uten at jeg gjør det..

Flott tiltak forresten!
 
Tilbake
Topp