Forslag til øl som hvermannsen liker som er lett å få til

Hei folkens,

Har startet i ny jobb og etter at folk fikk nyss om at jeg er interessert i ølbrygging har det blitt mange spørsmål fra folk som vil smake.

Jeg vet at de ikke liker IPA osv, er det noen som har et forslag(oppskrift) på et øl som folk flest vil like, og som ikke er veldig vanskelig å få til? (mao ikke lager)

Takker for innspill :)
 
Hei folkens,

Har startet i ny jobb og etter at folk fikk nyss om at jeg er interessert i ølbrygging har det blitt mange spørsmål fra folk som vil smake.

Jeg vet at de ikke liker IPA osv, er det noen som har et forslag(oppskrift) på et øl som folk flest vil like, og som ikke er veldig vanskelig å få til? (mao ikke lager)

Takker for innspill :)
Kjørte en batch med 7Fjell sin Småtøs og serverte den på en familiefest i påsken. Den høstet mye lovord blant hvermannsen. Ganske enkel sak å brygge.
 
Har servert Lucky Jack og den har falt i smak hos alle som har fått, litt usikker om hvermansen var tilstede men det er en super APA som pilsdrikkere også har bifalt.
 
Lucky Jack har jeg prøvd en gang, den ble ikke vellykket så da frister det ikke å prøve igjen (vet det ikke burde ha noe å si, men).

Har du oppskrift på den 7Fjell Småtøs saken Jurn?
 
En tysk hveteøl er et sikkert kort når sommeren nærmer seg, og faller som regel i smak hos både damer og herrer.

60% hvete
40% pilsmalt/el. palemalt
Wlp 300
Tettnanger el. tilsvarende tysk humle til sånn omtrent 15 IBU

Eller bare Google Hefeweizen;)
 
Sist redigert:
Det jeg har fått mest skryt av hos 'vanlige' folk er en kølsch, typ Gahr-oppskrift. Minner om pils, bare mer fruktig.
 
Det jeg har fått mest skryt av hos 'vanlige' folk er en kølsch, typ Gahr-oppskrift. Minner om pils, bare mer fruktig.
Kölsch er nok et sikkert stikk det og ja. Personlig synes jeg Småtøsen er litt mer "spennende" enn Gahr-kölschen, men det er kanskje ikke det som er målsettinga. Kölschen er nok nærmere en typisk kjøpepilssmak... Serverte min onkel begge typene rett før påske, og hans dom var at Kölschen var litt renere.
 
Ok høres bra ut, hvor finner jeg denne Gahr oppskriften da?:)
Bryggselv og gå på algrainsett, der finner du Kölsch med lenke til oppskrift i teksten. Uansett hva du velger må du ha lykke til. Og Kölschen er mye bedre enn butikkpilsen og kanskje enda mer lettdrukken(synes jeg)!
 
Tilbake
Topp