Forslag til temperaturkontroll til Petits varmebrett

Wow. Mye billigere enn min TC-10, og ganske identisk! Gratis forsendelse også ... Jeg kjøpte en jeg også, gitt! :skitbra:

Den husker innstillingene selv om spenningen blir koblet fra. Så det er ingen problem. Faktisk en genial sak. Har brukt en kontinuerlig på kegeratoren min nå i flere måneder uten det minste problem.

Spurte selger om kabellengde på sensoren, og han sier at du kan øke denne selv uten problemer (Hvis 2meter skulle være feil), du kan også kalibrere enheten selv hvis det er nødvendig, så denne dingsen ser ut til å være en bra greie !:)

følere er stort sett NTC i Kohms området som betyr at selv ekstra 1000 meter følerkabel ikke betyr noe.
Dioder som føler derimot har liten motstand og da er det gjerne maks 2 meter ekstra følerkabel, men, har ikke sett de brukt i termostater siste 30 år.

Lenge siden jeg gikk elektro så jeg husket ikke om det var ntc eller ptc som var slik, men kompisen min sa også at det mest sannsynlig var en høyomig affære, men måtte jo spørre :)

Genial termostat det der ja! Jeg kjøpte også to stk. av versjonen som går opp til 120 grader. Den har dessverre bare mulighet for å varme eller kjøle, så vær obs på det. Men det betyr jo at den fungerer utmerket til en kegerator og til selve bryggingen som termometer. Vi bruker en slik til mesking og koking/avkjøling  ;)

wtf?, var det forskjell på de??, agh.. må sjekke hva jeg kjøpte... prøvde å sammenligne listene men var ikke så enkelt

Hvordan ser man om det er sånn eller sånn?, jeg endte opp med 2 av denne:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=400159328729 og en av denne:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=130443501786 (Jeg gikk meg litt bort i ebay jungelen når jeg bestilte så jeg klarte å bestille fra to forksjellige produkter istedet for å øke antallet på en, makan til surr, fikk ikke kombinert frakt ellernoe.. Det kan lønne seg å sjekke om du kan justere antall før du trøkker kjøp knappen.. )

Ooops, der ramlet en ned i handlekurven min og.

Anbefaller egentlig å bare kjøpe en, så kommer man seg under 200 kroners tollgrensen.

Ja, og siden de bare tar frakta og multipliserer med antallet så er det også lite å spare i å kjøpe flere merker jeg.. Krysser fingra for at de flyr under radaren..

neslekkim skrev:
wtf?, var det forskjell på de??, agh.. må sjekke hva jeg kjøpte... prøvde å sammenligne listene men var ikke så enkelt

Hvordan ser man om det er sånn eller sånn?, jeg endte opp med 2 av denne:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=400159328729 og en av denne:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=130443501786 (Jeg gikk meg litt bort i ebay jungelen når jeg bestilte så jeg klarte å bestille fra to forksjellige produkter istedet for å øke antallet på en, makan til surr, fikk ikke kombinert frakt ellernoe.. Det kan lønne seg å sjekke om du kan justere antall før du trøkker kjøp knappen.. )
Den første du linker til er utgaven som går til 99 grader og har mulighet for varming og kjøling. Den andre linken fungerer ikke siden det er en utgått auksjon. Den lønner seg nok ikke å kombinere frakt på flere av disse da du sannsynligvis blir nødt til å betale moms ;)

Martin E skrev:
Anbefaller egentlig å bare kjøpe en, så kommer man seg under 200 kroners tollgrensen.
Nettopp. Kineserne er flinke til å skrive på svært lav verdi/gave på pakken, men man vet jo aldri om den blir stoppet.

Knall, har lenge gått å grublet på nytt digitalt termometer til mesking og varmtvann, som kan stå mer eller mindre permanent på plass.
Har brukt UT-200 til det nå, men stikkontakten er plassert bak meskekaret...

Med "flate rate" får du ikke rabatt på frakten ved kjøp av flere enheter, dette i tilegg til at du risikere å måtte betale Mva gjør at det er likesågreit å bestille i flere omganger, og med dagers mellomrom fordi de kan finne på å legge alt i en pakke som da overstiger momsgrensen.
Dette har jeg nettopp erfart.

Det er en lengre tråd på HomeBrewTalk om denne kontrolleren:
http://www.homebrewtalk.com/f51/ebay-aquarium-temp-controller-build-163849/

Er det noen som veit om det er mulig å koble begge strømuttakene til kjøling? Jeg vil bruke SC-1000 til en kegerator og koble det slik at både en pantrypumpe med kaldtvann sirkulerer rundt ølslangene og selve fryseren skrur seg av og på når det blir for varmt. Skulle vel ikke være noe i veien for å koble to stikk ut av kjøleutgangen?

Det går fint å koble flere ting på kjølekursen, men varmekursen slår seg jo på om det blir for kaldt, så regner med det ikke vil være ønskelig å koble inn kjøling på den. :)

Jeg har nettopp vært på Clas og kjøpt kontakter for innfelling i boks rundt termostaten, og valgte da dobbelstikk på varmekursen (til to varmelamper eller varmeplater) og enkeltstikk til kjøling (kjøleskap, evt fryser). Grubler nå på en passende boks.

Jeg skal bruke den til å styre en kegerator. Tror egentlig bare jeg innfeller den i lokket på fryseren. Med litt liggeunderlags-isolasjon burde det ikke være noe i veien for det?

Eller fell den inn fra fronten?, på siden av frysern der du allikvel har mindre plass (i nærheten av der kassen for motoren står)

Tilbake
Topp