Forstår ikke fargen.

Jeg er egentlig ferdig med denne saken. Jeg er i god dialog med min forhandler. Ingen av oss tror egentlig at det er feilleveranse, men ingenting kan selvsagt utelukkes. Har fått tilbud om ny malt, slik at jeg kan brygge det en gang til. Noe jeg ikke orker, nå som jeg har en bryggedepresjon. Men Vestbrygg har vært svært i møtekommende og tatt dette på alvor.
Jeg har åpnet flere flasker av dette ølet (satte to brygg samme helg, begge med pilsnermalt og hvete, og wlp400. Sasionen til venstre, den som denne LODO-Conteiner-diskusjonen liksom handler om). Med et annet glass og annen belysning er de fortsatt "for mørke", men ikke så mørke som på det første bildet.
Vis vedlegget 29733

Mulig det er en kombinasjon av ulike uheldige omstendigheter: gjærstarteren, noe rart med mesking/koking som jeg ikke har fått med meg, variasjon i malten, oksidering jeg ikke har fått med meg etc etc. Alt er mulig. Det er så mange muligeheter at jeg har gitt opp å finne ETT svar. Jeg tar en bryggepause og prøver med friskt mot senere.

Her så de ikke så alt for ulike ut i mine øyne, blir spennende å følge de. Kan jo være en tøddel forskjell i maltmengden på de to settene som lager den lille forskjellen der også.
Smaker den fortsatt ok?
 
Tilbake
Topp