Forumet er oppdatert

Ikke helt riktig tråd kanskje, men lell: Forumet syntes nede en periode i dag, og jeg mener også at det var trøbbel med å komme inn for en kort tid tilbake. Er dette "planlagt" nedetid pga hotfixer/annet, eller er det leverandørproblemer? Hadde kanskje vært greit med en infotråd om slike ting?
 
Det var nede ganske lenge, minst 30 minutter, så jeg tror nok at noen hadde datakrøll. Det er forøvrig ikke så veldig mange ukene siden jeg opplevde at forumet og norbrygg.no var nede, så det er ikke første gangen det skjer.
 
Er vel ikke urimelig å anta datakrøll. DDoS storm kanskje. Er vel ikke så uvanlig. uptimerobot.com er fin for å logge slikt.
 
Det var den virtuelle instansen som forumet og hjemmesiden kjører på som hadde krøpet inn i hjørnet sitt og ikke ville ut før et skikkelig spark bak.
 
Nja - uptimerobot er sikkert fin, men jeg kommer nok til å sette opp Nagios på en annen instans. Dette for å kunne kjøre munin-node på instansen der forumet/hjemmesiden kjører. Da kan jeg få litt forvarsel før ting faller i biter.
Det som konkret skjedde denne gangen var at jeg antar at en hittil ukjent prosess har en minnelekkasje som tilslutt trigget OOM-killer. Denne drepte såpass hardt utover at tilslutt gikk instansen bort i kroken sin og gråt.
 
Er det mulighet for en "til toppen" knapp i bunn av hver side? Kjedelig som mobilbruker å scrolle helt opp igjen etter å ha lest siste innlegget i en tråd.
 
Er det mulighet for en "til toppen" knapp i bunn av hver side? Kjedelig som mobilbruker å scrolle helt opp igjen etter å ha lest siste innlegget i en tråd.
Den finnes! :)

Helt nederst er det en liten knapp som ser slik ut
p2nue.jpg
som tar deg til toppen.

Har du iOS på enheten din kan du også bare klikke på klokken øverst så hopper den til toppen av siden.
 
se der! Kan den evt flyttes til ved siden av rutene som viser antall sider i tråden? Så man slipper å scrolle forbi hurtigfeltet for posting?
 
Meg bekjent er det ikke mulighet for brukere å endre brukernavn, i hvert fall er ikke dette en funksjon i kjernefunksjonaliteten til Xenforo.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Vel, i hvert fall en av de som sitter i det høyere hold har nylig hatt en liten operasjon i hånda, så kan godt være det er litt fravær på keyboardaktivitet for øyeblikket :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
(var derfor jeg skrev brukere, og ikke nevnte administratorer) ;) Var litt usikker på om man ville ha et "renn" av folk som ville skifte brukernavn :) Nuvel, da er det vel bare å slenge i vei en mail :)
 
Tilbake
Topp