Fosforsyre75%, ingen skum?

Overskrifta sier vell det meste...

Men jeg vet ikke helt om jeg stoler på produktet, har sett minimale antydninger til desinfisering ved bruk av dette produktet, 5ml skal være nokk til 10 liter, men alt ser bare ut som rent vann, også når jeg rister flaska
har prøvd med 50ml også men ingen forskjell...

Skal produktet være helt "dødt" ?

Setter pris på kjappe svar, skal flaske en batch i kveld :)
 
Burde funke greit, det der. Starsan skummer fordi det inneholder en sulfonsyre (5-15%) i tillegg til fosforsyre (50%). Fordelen med det er at middelet da "henger" bedre på flater.

Skummet kan være irriterende når man flasker, men eller vil jeg tro at Starsan er bedre egnet til det meste av det vi bruker det til. Men jeg ser ingen grunn til å tvile på effekten av det middelet du har. Forsforsyre er vel fosforsyre?
 
Burde funke greit, det der. Starsan skummer fordi det inneholder en sulfonsyre (5-15%) i tillegg til fosforsyre (50%). Fordelen med det er at middelet da "henger" bedre på flater.

Skummet kan være irriterende når man flasker, men eller vil jeg tro at Starsan er bedre egnet til det meste av det vi bruker det til. Men jeg ser ingen grunn til å tvile på effekten av det middelet du har. Forsforsyre er vel fosforsyre?
Aha, skjønner!
Synes skummet er en mer trygghetsfølelse jeg ;) Første gang jeg prøver dette produktet.

FOSForsyre jeg har ja
 
Relativt ubetydelig, bortsett fra når jeg flasker. Bader flaskene i starsan, og henger dem på flasketre, men skummet henger igjen, og flyter oppå når jeg fyller flaskene. (Jeg bruker tappestav.) Dermed er det klønete å få fylt flaskene helt opp uten å søle.

Det går jo, men kunne gått fortere uten det skummet:).
 
Relativt ubetydelig, bortsett fra når jeg flasker. Bader flaskene i starsan, og henger dem på flasketre, men skummet henger igjen, og flyter oppå når jeg fyller flaskene. (Jeg bruker tappestav.) Dermed er det klønete å få fylt flaskene helt opp uten å søle.

Det går jo, men kunne gått fortere uten det skummet:).
Ja ser den, men jeg klarer ikke å søle litt uansett!
 
Tilbake
Topp